2024. február 18., vasárnap

Fürst Pückler torta áfonyával


Petrám a holnapi szülinapjára áfonyás tortát kért a hétvégére. Nem akartam receptet keresgetni, eszembe jutott a Segítsüti egyik fordulójára sütött Fürst Pückler torta, ami jól szerepelt a jótékonysági akción és itthon is. Az eredeti recept is Petrának készült, mennyit nőtt azóta....

Kár, hogy vége a Segítsütinek, nagyon jó kis kezdeményezés volt.

Az eredeti recept epres, ezt most én egyszerűen áfonyára cseréltem.

Annyit változtattam még, hogy belülre csak kakaós piskóta került.

A díszítésből most elmaradtak a marcipángolyók, viszont étcsokival megöntöztem az oldalát.

Nagyon finom lett, szívből ajánlom így is. :-)


Isten éltessen sokáig Petukám! <3

Hozzávalók:

Piskóta:

6 tojás

6 evőkanál cukor
5 evőkanál liszt
1 evőkanál kakaópor

Epres krém:
30dkg áfonya (fagyasztott kiolvasztva)
Fél citrom leve
10dkg porcukor
1dkg zselatin
5dl tejszínhab

Bevonat:
2 dl tejszín
1 csomag habfixáló
1 csomag vaníliás cukor
Áfonya némi gyümölcszselével leöntve


A piskótához a tojásokat szétválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem. Hozzáadtam a cukrot majd kis idő múlva a sárgáját. A lisztet és a kakóport óvatos mozdulatokkal hozzávegytettem. Sütőpapírral fedett lemezre a harmadából kikentem három kört. 180 fokos sütőben készre sütöttem a lapokat.
A krémhez az áfonyát felengedtem (fagyos volt), felnegyedeltem, hozzáadtam a porcukrot és a citromot, fél óráig állni hagytam.
A zselatint 1 dl vízbe beáztattam.
A megduzzadt zselatint felolvasztottam és lassan az áfonyakrémhez kevertem. A tejszínt kemény habbá vertem, ezt is az áfonyakrémhez vegyítettem. Ezzel töltöttem meg a készre sült lapokat.
Hűtőszekrényben fél napig pihentettem a betöltött tortát.
A díszítéshez a tejszínt habbá vertem a fixálóval és bevontam vele a tortát.
Gőz felett olvasztott étcsokival és  gyümölcs-szselébe mártott áfonyával dekoráltam.





4 megjegyzés:

Éva írta...

Isten éltesse nagyon sokáig Petra lányodat! Csodás finom tortát kapott most is az ügyes anyukájától !

Katalin írta...

Boldog szülinapot Petrának, Isten éltesse sokáig! Jó ízlése van, szuper finom tortát kért 😀.

Gizi írta...

Boldog születésnapot kívánok Petrának! Gyönyörű és nagyon finom tortát sütöttél neki, váljék egészségetekre! Köszönöm a receptet, annyira guszta, hogy meg kell hogy süssem, szerencsére van fagyasztott áfonyám hozzá.

Ani írta...

Nagyon szép és finom tortát sütöttél. Isten éltesse Petrát! Ani