2024. február 22., csütörtök

Gesztenyés rolád

 


Könnyen összedobható, tejszínes rolád, most névnapi köszöntésre készítettem. :-)

Érdekesen vagyok a gesztenyével, évekig nem nagyon ettem meg, de mostanában valahogy újra ízlik. Ugyanígy vagyok a sárgadinnyével is, hiába, az ember mindig változik. :-)

Nincs is túl sok gesztenyés receptem, íme a felhozatal: gesztenye kocka, gesztenye torta, havasi gesztenyés palacsinta, gesztenyehab torta.

Nemsokára egy gesztenyés keksszel térek vissza. ;-) 

Hozzávalók:
Piskóta:
5 tojás
5 evőkanál cukor
5 evőkanál liszt
Krém:
2 dl tej
1,5 dkg vaníliás pudingpor
4 dkg cukor
20 dkg gesztenyepüré
5 dl tejszín
1 csomag vaníliás cukor
1-2 csomag habfixáló (vagy zseléfix)
Díszítés:
10 dkg étcsokoládé
Kevés olaj
1 GesztiEszti rúd (opcionális, olyan mint a TúróRudi)

A piskótához a tojásokat szétválasztottam, a fehérjét habbá vertem. Amikor már állt össze a hab hozzáadtam kanalanként a cukrot és fényesre kevertem ki. Visszavettem a fokozatot és ment hozzá az 5 sárgája. A legalacsonyabb fokozaton belekevertem kanalanként a lisztet. Sütőpapíron 180 fokon ~18 perc alatt készre sütötte. Azonnal meghintettem a lap tetejét liszttel, átfordítottam és lehúztam a papírt-majd újra átfordítva a lisztezett felével lefelé visszatettem a papírra. Azonnal feltekertem a hosszabbik oldala mentén, így hagytam kihűlni.

A krémhez a cukorból pudingporból, tejből pudingot főzetem, hagytam kihűlni.

A gesztenyemasszából elvettem a harmadát és egy olyan hosszú rudat formáltam belőle, mint a piskótarolád hossza. A maradékot lereszeltem.

A tejszínt a vaníliás cukorral, fixálóval kemény habbá vertem. A hab nagyobbik részét a kihűlt pudingba forgattam, belevegyítve a reszelt gesztenyét.

A roládot kitekertem, a krém nagy részét rákentem, a gesztenyerudat a végére helyeztem és szorosan feltekertem. A maradék krémmel kívülről bevontam. 

Egy óra hűtés után a csokit vízgőz felett kevés olajjal felolvasztottam és a roládra kenegettem. A maradék tejszínhabbal és a szeletekre vágott GesztiEszti rúddal díszítettem. 





4 megjegyzés:

Katalin írta...

Ez nagyon finom lehet, szeretjük a gesztenyét, úgyhogy meg kell majd sütnöm 😀. Köszi a receptet!

Éva írta...

Ó ezt nagyon tudnám szeretni. Régen is és most is szeretem a gesztenyén de leginkább mostanában csak pürének tejszínhabbal így a legegyszerűbb! Nagyon guszta ezzel a külsővel és biztos finom volt!

Gizi írta...

Nagyon guszta és finom gesztenyés roládot sütöttél! Nagyon szeretem a gesztenyét, így izgatottan várom a gesztenyés keksz receptedet is. GesztiEszti rúdról még nem is hallottam, legközelebb keresni fogom bevásárláskor.

Ani írta...

Milyen finom lehet! Én is szeretem a gesztenyét, de már rég volt, pedig cukormenteset is lehet kapni. Nagyon szép a kép is.