2024. augusztus 16., péntek

Elzászi almatorta fehérborral


Hőség ide, vagy oda, ma ellenállhatatlan vágyat éreztem egy almáspite sütésre. :-) 

Már rég nem készült elzászi almatorta, aminek a receptje a legelső süteményes könyvemből van,  "A sütés iskolája" című gyűjteményből.

Már sütöttem ilyet máskor is, bár itt a blogon nem találtam meg, valamiért elmaradt.

Pár dolgon változtattam az alaptészta receptjén, olaj helyett vaj és tej helyett buborékos víz került bele (ez utóbbi jól bevált a galett alaptésztánál). Valamint kellett volna túró is a tésztába, ezt teljesen elhagytam (mert nem is volt itthon).

A könyv 3 féle öntetet ajánl az almák köré, ebből a fehérborosat választottam. 

Nagyon finom lett, legközelebb duplázni fogok!

Hozzávalók:
6 db nagyobb alma
1 evőkanál citromlé
Alaptészta:
15 dkg liszt
Fél csomag sütőpor
4 dkg porcukor
1 csipet só
6 dkg vaj
3 evőkanál buborékos víz
Borításhoz:
1 dl fehérbor
1 tojás
7,5 dkg tejszín
3 dkg cukor
3 dkg keményítő (nálam vaníliás pudingpor)

Az alaptésztához a puha vajjal jól formázható pitetésztát gyúrtam. Kinyújtottam ~4mm vastagra és kibéleltem vele egy 27x18-as keretet úgy, hogy az oldalára is kerüljön tészta olyan 1,5 cm magasan.

Az almákat megpucoltam, negyedbe vágtam, magházat eltávolítottam. Hosszában egyenletesen éles késsel bevagdostam, citromlével megkentem és a tésztára helyeztem őket szorosan.

180 fokos sütőben 10 percig elősütöttem.

Közben az öntet hozzávalót simára kevertem, a félig sült tésztára öntöttem és még 25 percig sütöttem.





5 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon különleges és finom lehetett !

Katalin írta...

Nagyon jól néz ki, finom lehet, én még nem is ismertem ezt a sütit. Lehet hogy kipróbálom majd, ha elmúlt a kánikula!

Gizi írta...

Nagyon guszta, és csakis finom lehet! Én még nem sütöttem, de ezt a receptet ki kell hogy próbáljam.

Ani írta...

Nagyon jól néz ki! Az öntet pedig egyenesen telitalálat.

Luca írta...

Csoda jól néz ki. Ilyet még nem ettem. Isteni lehet