2024. július 21., vasárnap

Almás máglyakarás kifliből


Végre bekapcsolhattam egy kicsit a sütőt, enyhült a nagy hőség. :-)

Viszonylag sokszor készítek máglyarakást, de általában maradék száraz kalácsból. Emlékeztem, hogy kifliből is lehet készíteni, így most egy ilyen variációt próbáltam ki.

Érik a nyári alma, így sok-sok almával készült.

Maradék kifliből egyébként készíthető öntött kifli is, ezt itt csekkolhatjátok.

Nálunk gulyásleves mellé készült, de bármikor fogyasztható. :-)


Hozzávalók:
4 db száraz kifli
3 dl tej
3 tojás 
2+1 evőkanál cukor
Sárgabarack dzsem
Fél kiló alma 
Citromlé, fahéj, cukor, vaj, cukor (mennyiség opcionális)
Mazsola

Az almát összedaraboltam, vajon fahéjjal, mazsolával, cukorral és a citromlével fedő alatt megpároltam.
A száraz kiflit felkarikáztam, a tejet felforraltam és a kiflire öntöttem.
A tojásokat szétválasztottam, a sárgáját 2 evőkanál cukorral kikevertem - ezt is a kiflire öntöttem, összekeverem.
Egy jénai tálat kivajaztam, zsemlemorzsával megszórtam. Erre rétegeztem az alapanyagokat így:
  • Fele kiflimassza elsimítva
  • 3 evőkanál barack dzsem
  • Almatöltelék fele
  • Maradék kiflimassza
  • 3 evőkanál barack dzsem
  • Almatöltelék másik fele
Ezt 180 fokon ~20 percig sütöttem. Közben a fehérjét habbá vertem, ahogy keményedett hozzáadtam 1 evőkanál cukrot, majd egy evőkanál barack dzsemet. Ezt a rakás tetejére kentem és még ~ 8 percig sütöttem, amíg megpirult.



5 megjegyzés:

Ani írta...

Teljesen rendben van a máglyarakás kifliből. Én évtizedekkel ezelőtt sokszor készítettem, és sosem kalácsból. Szerettük, nem is tudom, miért nem sütök újra.

Gerdi írta...

De jól néz ki! Én még soha nem készítettem máglyarakást, így nem tudom, mivel lenne jobb, de úgy gondolom, bármiből szívesen falatoznám. Muszáj lesz megkóstolni!

Gizi írta...

Nagyon guszta, jó nagyok nyelve nézem a fotókat....

Éva írta...

Nagyon finom lehetett kiflivel is !

Katalin írta...

Nagyon guszta lett, és ugyanolyan finom is lehetett! Én mindig kiflivel készítem, valahogy így szoktam meg. De rég is volt már, most is szívesen megenném, csak a sütőt ne kellene begyújtani 🌞.