2012. január 28., szombat

Nefelejts Fifi-s túrótorta

Még tavaly februárban készítettem ezt a túrótortát - most találtam rá a képre - , amelyre a töltelék és kakaópor segítségével felrajzoltam egy Fifi fejet és színezett zselével kitöltöttem az arc részleteit. Szeretek zselével így képeket rajzolni, a régi torta fotóim között több ilyen is szerepel. Ez ízben jobban harmonizál a túróval mint a marcipán, a fondant vagy a csokoládé és szeretem azt is, hogy olyan vidáman csillog. Persze nem veheti fel a versenyt egy szépen burkolt tortával, de nem is mindig ez a tökéletesség a cél. Legalább is nekem nem. :-)


4 megjegyzés:

Jámborné Budai Mónika írta...

Nagyon szép!
Én valamikor tanuló koromban dolgoztam zselével,ez is egy tudomány. Nem is emlékszem már hogyan kell!

kolozsgabi írta...

Zselés torta díszítés?? Számomra ez valami új, én addig jutottam, hogy a gyümitorta tetejére ráöntöttem a zselét, illetve múltkor bepróbálkoztam a házi gumicukorral (nem arattam sikert, az én nagy kamaszaim - 20, 17 - a boltit jobbnak találták, illetve a radírt szoktam csinálni - csak szétcsúszik - a lányom kedvéért. Ez olyan, mintha ecsettel festetted volna, nagyon szép!

teller-cake írta...

Köszi szépen!

teller-cake írta...

Fontos, hogy egyenes legyen teljesen a torta teteje, hogy ne csurogjon el a zselé + jól le legyen hűtve. A vajkrémcsíkok - amikkel rajzolom a formát - azok adják meg a határvonalakat, ahová kiskanállal óvatosan beadagolom a színes zselatint. Türelemjáték de tényleg szép lesz! A fotón sajnos nem látszik olyan jól, hogy milyen csillogós a felület. Próbáld ki nyugodtan!