2012. február 8., szerda

Feketeerdei meggytorta


A héten sütnöm kellett egy feketeerdei meggytortát, aminek nagyon örültem mert régen nem készítettem ilyen tortát. Pár éve ez volt férjem családja részéről a favorit, zsinórban sütöttem meg minden adandó alkalomra - amelyre torta dukált, de ezért aztán kicsit megcsömörlött tőle a família. :-) De most készítés közben és a végeredményt látva nagyon vágytam volna egy szeletre...

Hozzávalók:

Egy csokis kerek piskóta 3 lapba vágva
3 dl meggylé
1 csomag vaníliás pudingpor
6 dkg cukor
20 dkg meggybefőtt vagy fagyasztott meggy
6 dl tejszín
2 csomag vaníliás cukor
2 csomag habfixáló
Díszítéshez: csoki darabolva vagy reszelve

A meggyet, meggylevet, cukrot a pudingporral elkeverve összefőztem, majd hagytam kihűlni. A tejszínt a vaníliás cukorral a fixálók segítségével kemény habbá vertem. Ezután a fotón bemutatottak szerint körkörösen betöltöttem az alsó, majd a középső piskótalapot a meggyes főzettel és a tejszínhabbal váltakozva. A körök átalakítását én habzsák segítségével végeztem, de megoldható kiskanállal is, csak úgy időigényesebb. (Be lehet úgy is tölteni a tortát, hogy megkenjük a lapokat meggyszósszal és arra kenjük a tejszínt, de a körkörös megoldást választva szebb és érdekesebb lesz a szeltek vágási felülete.) Lezártam a tortát a harmadik lappal, majd bevontam az egészet tejszínhabbal. Az így elkészült torta tetszés szerint díszíthető habrózsákkal, a meggyszószból kimaradt zselés anyaggal, meggydarabokkal, csokival, vagy akár kakaóporral is.




















5 megjegyzés:

Emi írta...

Csodásan néz ki. Anyukámnak is a legnagyobb kedvenc:) Megkóstolnám én is, olyan inycsiklandó. Gyönyörű a disítés is!

Jámborné Budai Mónika írta...

óóóó...de szép és guszta!!!

teller-cake írta...

Köszi Emi, küldök Anyukádnak egy virtuális szeletet! :-)

teller-cake írta...

Köszi! :-)

Jámborné Budai Mónika írta...

Nézz át hozzám van számodra egy meglepetésem!