2012. február 14., kedd

Kávés-epres torta


Nem vagyok egy nagy Valentin napos, de egy ilyen szívekkel feldíszített tortácskát azért megérdemel a család a mai napon. Főleg, hogy különböző, elhúzódó betegségekben vagyunk benne mind a négyen, egymást váltogatva a tünetek produkálásában. :-( Ezért aztán ránk fér egy kis vidámság, amit miért ne fokozhatna egy könnyű, finom édesség? Ez is csak egy újabb jó indok a tortasütésre! :-)
Egyébként a recept eredetileg "kávés-áfonyás torta", de mivel a megnevezésben az áfonya a töltelékként szolgáló áfonyalekvárra utal - és nekem az nem volt itthon, ezért átkereszteltem, és csuda finom házi eperdzsemmel töltöttem meg a lapokat.


Hozzávalók:

100g tejcsokoládé
1 evőkanál instant kávé
100g lágy margarin
85g porcukor
2 tojás
50g liszt
1 csapott teáskanál sütőpor
100g őrölt mogyoró
Eperdzsem (vagy természetesen áfonyalekvár)
1 ét tortabevonó
3-4 kocka fehér csokoládé 

A lágy margarint a porcukorral simára kevertem, közben vízgőz felett megolvasztottam a tejcsokit. A megolvadt csokit hozzákevertem a masszához, majd egyenként a tojásokat is. Ezután jött lassú keverés mellett a mogyoró, az instant kávé, majd a liszttel elkevert sütőpor. 180 fokon 25-30 percig sütöttem. Nem lett nagy adag, egy 18-20 cm átmérőjű forma bőven elég hozzá! Miután kihűlt a tészta három lapra vágtam és megtöltöttem, majd kívülről is bevontam eperdzsemmel. Hagytam egy bő fél órát a hűtőben, hogy megdermedjen rajta kicsit a lekvár, majd vízgőz felett felolvasztott ét tortabevonóval bevontam a tortát. A forró víz felett felolvasztottam a pár kocka fehér csokit is, ezzel rajzoltam a mintákat.
Könnyen elkészíthető finomság, ami sokféle módon dekorálható még a bemutatott díszítésen kívül is: tejszínhabbal, mogyoródarabkákkal, csokidarával, színes cukrokkal - kinek ahogyan tetszik.

8 megjegyzés:

Jámborné Budai Mónika írta...

Épp most indulok dolgozni,kiakartam kapcsolni a gépet,de megláttam a bejegyzést.
A tortán látszik,hogy nagyon finom lehet!
Szép napot nektek!!!

Gabriella írta...

Fincsi!
Jobbulást a családnak! :)

teller-cake írta...

Köszi Móni és Gabi, és szép napot nektek is!

Kati írta...

Szép lett:)

teller-cake írta...

És milyen finom.... :-)

Kati írta...

Szia, írok is rögtön mert nagyon tetszik az a Polcz Alaine könyv ami neked kétszer is megvan, válassz cserébe az enyémek közül akár két könyvet is, Polcz Alaine miatt bevállalom a külföldi postát is. Előre is köszi:) Írok mailt is:)

Édes történetek írta...

ezt ki fogom próbálni, nagyon guszta....!!!

teller-cake írta...

Majd kérek beszámolót! :-)