2012. július 20., péntek

Hólabda (kozáksapka) jégkrémként újratöltve, SAD 7. fordulóra


Rohan az idő, ismét eljött egy újabb SAD (Süss!Alkoss!Díszíts!) forduló, nevezetesen a hetedik, amit most Katuci szervezett meg. A téma újra izgalmas volt, egy klasszikus süteményt vagy tortát kellett megálmodni új formában. Nem tudom miért, de nekem rögtön a hólabda vagy kozáksapka néven ismert sütemény ugrott be amit jégkrémformában képzeltem el és valósítottam meg.

A vaníliafagylaltot bourbon vaníliával és egy kis tojáslikőrrel bolondítottam meg, az oldalán a kókuszreszeléket megpirítottam és ribizliöntettel tálaltam :))

Töltelékként a gyermekkoromban számtalanszor használt Oetkeres vaníliás fagylaltport használtam, mert bevallom, nem igazán sikerülnek nekem a házi fagyik. Fagylaltgépem nincs, és hiába kavargatom át robotgéppel a készülő jeges édességet számtalanszor, mindig nagyon kemény lesz. Még dolgozom a problémán, addig is egy egyszerűbb, már bevált módszert alkalmaztam.

Hozzávalók:
1 darab kakós piskótalap
1 csomag dr Oetker vaníiliás fagylaltpor
2 dl tejszín (tejjel is lehet)
Bourbon vanília, kevés tojáslikőr (el is hagyható)
Marék kókuszreszelék teflon edényben megpirítva
Fél tábla étcsokoládé, kis olaj

Ribizliöntethez:
Egy marék ribizli
1 evőkanál cukor
1 kiskanál vaníliás pudingpor

A piskótalapból köröket szaggattam amik köré irattartó mappából vágott csíkokból gyűrűt tűztem tűzőgéppel. A fagylaltpot a tejszínhabbal 3 perc alatt habosra kevertem, majd megízesítettem a vaníliával és a tojáslikőrrel. Az így kapott fagyimasszát a gyűrűkbe öntöttem és lezártam piskótakörökkel. Egy óra hosszára a fagyasztóba tettem őket, addig megfőztem a ribizliöntetet.
 
Egy kis lábosban a ribizlit, cukrot, pudingport összeforraltam, kihűlés után ez lett az öntetem a kozáksapkák mellé.

Egy teflonedényben megpirítottam egy marék kókuszt.

Egy óra múltán kivettem a fagyasztóból az édességeket, leszedtem róluk az irattartó-gyűrűket és megforgattam az oldalukat a kókuszban. Gőz felett egy kis olajjal felolvasztottam az étcsokit és bevontam vele a jégkrémek tetejét.
Fél órás fagyasztás után már tálaltam is a hólabda-jégkrémeket ribizliöntettel és tejszínhabbal.


13 megjegyzés:

Györgyi írta...

Hmmm:) Nagyon jól hangzik és ötletes:) Az otthoni fagyi elkészítése nekem se jön össze, tökéletes megoldás a fagyipor felturbózva.

tejszínhab írta...

Egyik kedvenc sütim! Remek ötlet a "fagyisítása" :)

Mági írta...

Remek ötlet, szívesen megkóstolnám, mert a hólabda sütit Édesanyám redszeresen sütötte. ( azóta nem ettem )
Szép hétvégét!

Unknown írta...

Ez nagyon tuti. Az egyik kedvencünk, így meg pláne az lenne :)

Petra írta...

Szuper! Hűha, felköthetem a gatyót... :))))

marisz57 írta...

Hólabdát régebben gyakran sütöttem, az egész család szereti. Ezt a változatát is biztosan szeretnék.

Ditka írta...

Nagyon finom lehet, szívesen megkóstolnám!

Névtelen írta...

Nagyon jó ötlet, még hólabdát nem csináltam, de így jégkrém formájában is megkóstolnám!:)

Hankka írta...

Nagyon ötletes, isteni finom lehet! :)

teller-cake írta...

Janka: hát akkor sorstársak fagyunk fagyigyártás ügyben! :)
Tejszínhab: micsoda igét alkottál - fagyisítás - nagyon tetszik!! :)))
Mági: egyik kedvenc sütim nekem is!
Vikvi: akkor próbáld ki így is! :)
Petra: nem féltelek én téged, alig várom,hogy milyen csodát alkottál! :)
Marisz: köszi!
Ditka: küldök egy interaktív darabot! :)
Flóra: feltétlenül próbáld ki a süti változatot, kicsit macerás de nagyon finom!
Hankka: köszönöm!

Gerdi írta...

Nagyon szép álmaid vannak:-) Szuper ötlet!

Jámborné Budai Mónika írta...

Ötletekben kifogyhatatlan vagy,ismét egyedit készítettél. Tetszik:))

teller-cake írta...

Gerdi: köszi! Hát igen, sokszor álmomban is sütök vagy ilyesmin agyalok! :)))
Mónika: kedves vagy, köszönöm szépen! :)