2013. április 28., vasárnap

"Barna derbi torta" gorillafejjel és karamell-banán-dísszel



Eljött újra egy megfelelő alkalom - Csongor nap - , amelyen sógoromat piszkálhattam a banánimádatával+újra bizonyíthattam neki és magamnak banános édesség terén. (Eddigi kreációim: banánfaló majmos torta, banán alakú torta, citromízű banán minyon)
 
Elcsíptem egy részt a CakeBoss sorozatból, ahol Buddy és kollégái éppen egy új tortájukat kóstolgatták, amit "Barna derbi tortának" neveztek. Csokoládés piskótalapok közé töltöttek tejszínhabot és megszórták bőven banán-, eper- és ananászdarabokkal és - óh, borzalom! - sárgabarackdzsem-halmocskákkal. Hát nem tudom ki, hogy van vele, de én ezt a dzsem részt inkább kihagytam a tejszínhab mellől.... Kakaóporral, csokidarabokkal és krémrózsákkal díszítették a tortát. Ezt próbáltam elkészíteni én is, nagyon nagy sikerrel! :)

A karamell-banán-díszt (de szép is lenne ha mondhatnám hogy én készítettem...:-D) egy kedves, cukrásztanuló ismerősöm készítette nekem, aki megígérte, hogy egyszer együtt karamellezünk. :)

A gorillafej sziluett a torta tetejére úgy készült, hogy egy unalmas esti film alatt kisollóval kivágtam egy gorilla-fejet a lányok egyik kifestőjéből. A torta tetejére helyeztem, leszórtam kakaóporral és szemöldökcsipesszel óvatosan felszedtem a vékony papírcsíkot. Egyszerű és nagyszerű, igaz? :))

A torta szélét csokiba mártott Haribo banán-habcukorral raktam körbe.

Hozzávalók:
Piskóta:
4 tojás
Majomkodás.....:)
16dkg cukor
10dkg liszt
3dkg kakópor
4 evőkanál víz
5dkg darabolt csokoládé

Krém:
15g banán ízű pudingpor
1,5 dl tej
3 evőkenál cukor
2,5dl tejszín
1 csomag vaníliás cukor
5g zselatin 50g vízben felfőzve
Banán, eper és ananász darabkák

Bevonat:
2,5 dl tejszín
1 csomag vaníliás cukor
Kakaópor

A piskótához a fehérjékből kemény habot vertem. A tojássárgákat habosra kevertem a cukorral és vízzel, majd hozzáadtam a liszttel elkevert kakaóport. Belevegyítettem óvatosan a fehérjehabot és a csokidarabokat. 18cm-es, zsírozott-lisztezett tortaformában 180fokon fél óra alatt készre sütöttem. 3 lapba vágtam.
A zselatinhoz a vizet felforraltam, hozzáadtam a zselatinport, együtt forraltam őket pár másodpercig, majd hagytam kihűlni, megdermedni.
A pudingport elkevertem a cukorral és tejjel, összefőztem, kihűtöttem.
A krémhez a  tejszínt kemény habbá vertem a vaníliás cukorral. A zselatint meglangyosítottam. A pudingot felkevertem, hozzávegyítettem a tejszínt és a langyos zselatin 3/4 részét. A krém felével megkentem az alsó lapot, megszórtam gyümölccsel, majd rátettem a második lapot. Azt is megkentem, megszórtam, lezártam a felső lappal. A maradék krémmel körbekentem a tortát, és a hűtőben pihentettem egy órát.
A bevonathoz felvertem a tejszínt a vaníliás cukorral, hozzáadtam a maradék langyos zselatint és körbevontam, feldíszítettem a tortát. Meghintettem kakaóporral.

Isten éltesse sokáig a mi nagy banánkajálónkat! ;-)))





10 megjegyzés:

Éva írta...

Sógorodnak boldog névnapot kívánok! Nagyon jó dolga van sógorodnak , nem mindenki mondhatja el hogy sógornője ilyen szép tortákkal kedveskedik neki! Az íze pedig nagyon finom lehetett ennyi gyümölcstől. Nagyon ügyes ötletes tortát csináltál ismét!!

Luca írta...

Valami fantasztikus lett ez a tortád is. És tuti nagyon finom is. Irigylésre méltő a sógorod, na meg mindenki akinek tortát csinálsz :)

Seffer Lilla írta...

Hmmm, hát ezt most azért megkóstolnám...:) Nagyon szuperul néz ki! Ügyes vagy!

trollanyu írta...

Nagyon jópofa és vicces torta, na meg az íze is szuper lehet. Boldog névnapot a sógorodnak:)

Kati írta...

De jópofa ez a torta:) És az egyik kedvenc fiú nevem a Csongor:)

Millye írta...

De szuper tortát készítettél a sógorodnak! :) Nagyon ötletes! :) Nagyszerűen megcsináltad az utolsó képet ahol megmutatod, hogy hol "bujkálnak" a gyümölcsök a krémben :D

teller-cake írta...

Éva: igyekszem jó sógornő (is) lenni, bár lehet, hogy erről a sógorom néha mást mondana...:-DDD De azért szeretjük egymást (szívatni)! :)

Luca: köszönöm, jól esnek a szavaid! :)

Csilla: tényleg nagyon finom lett! :)

Trollanyu: köszi és átadom neki! :)

Kati: örülök, hogy tetszik és a Csongor tényleg nem rossz név! :)

Millye: köszi és örülök, hogy tetszik a szeletkép is! Tényleg finom torta lett!

Unknown írta...

De finom lehetett és nagyon jópofa!!!

Sovany Csongor írta...

Először: köszönöm a sok jó sok kívánságot,
Másodszor: a Sógornőmet "nem adom el" senkinek, megtartjuk örökre, főleg mert ilyen fantasztikusakat talál ki és mindig ámulatba ejt!!! ;) :D
Harmadszor: A torta viszont fantasztikus volt, íze olyan "mennydörgős banános", és "gorilla üvöltősre" sikerült! :D ;)
Negyedszer: Köszi a csokis-almás palacsintát isteni lett az is! ;) :P

Utoljára, még egyszer köszönöm a köszöntéseket, jól estek szavaitok!! :)

teller-cake írta...

Vikvi: köszönöm! :))
Csongor: na azér'......;-)