2013. november 4., hétfő

Dalmát kocka-avagy egy nyaralási élmény reprodukálása (SAD19-re)


A Blogkóstolós összefoglaló előtt jöjjön az aktuális SAD (Süss!Alkoss!Díszíts!) nevezésem....:)

Már régóta készültem ennek a süteménynek a megalkotására, és amikor megláttam Szofika aktuális SAD kiírásást - miszerint "DIÓ vs MÁK" - tudtam, hogy nem várhatok tovább! :)

Az eredeti
Pedig alapvetően mákimádónak tartom magam,  viszont ha jól végiggondolom: favorizálok egy csomó diós finomságot: a zserbót, az aranygaluskát, a diós tésztát és ..... a Dalmát kockát! :))

Na szóval.... Horvátországi nyaralásunk során eltökéltem, hogy keresek, megkóstolok, lefotózok és itthon reprodukálok egy olyan ismeretlen süteményt, amely elképzeléseim szerint igazán a horvátokra jellemző. Már majdnem lemondtam az egészről mert leginkább fagyizókkal találtam szembe magam. A szálloda éttermének süteményei sajnos mindennek voltak mondhatók, csak fantáziadúsnak nem... Nem úgy persze a halételek!!! ;-P

De egyszer csak rámkacsintott ez a süti - Dalmatinska kocka/Dalmatia square - és már kóstoltuk is Anyukámmal! Amit megállapítottunk: tojásfehérjéből készült két piskótalap fügével, mazsolával, dióval. Középen könnyű, főtt vaníliakrém. Az ízhatás: eszméletlen....

Saját verzió
Íme az én verzióm:


Hozzávalók:

Piskóta:
4 db tojásfehérje
12dkg cukor
10dkg darált dió
4dkg liszt
Egy kiskanál sütőpor
Egy marék: füge (nálam most friss, de lehet
aszalt is, mazsola, darabos dió)

Krém:
10g vaníliás pudingpor
1dl tej
1-2 evőkanál cukor(ízlés szerint)
2 dl tejszín
1 csomag vaníliás cukor
1 csomag habfixáló

Egy falat eredeti
piskótához a tojásfehérjét kemény habbá vertem, hozzáadtam a cukrot és addig kevertem míg a cukor el nem olvadt. Ekkor lapát segítségével hozzávegyítettem a liszttel, sütőporral elkevert darált diót.
Két darab, sütőpapírral bélelt tepsibe (15x20cm) osztottam, a tetejét megszórtam fügével, mazsolával, dióval. 170 fokon negyed órát sütöttem míg szép, rózsaszínes színt nem kapott.


A krémhez a pudingporból, cukorból, tejből pudingot főztem, kihűtöttem. A tejszínt kemény habbá vertem a vaníliás cukorral és fixálóval és a pudinghoz vegyítettem óvatosan. Ezt a krémet töltöttem a lapok közé.

Sajnos itt is igaz, hogy másnap lesz igazán isteni finom, addigra érnek össze az ízek!! 

Egy nagy falat saját verzió...:-DD



Horvát tengerparti gasztro élmények a köbön. :)







16 megjegyzés:

Szofi írta...

Zsuzsa,ez szuper!En viszont dioimado vagyok,ugyhogy ezt mar listara is tettem!

Györgyi írta...

Szuper sütit alkottál :) Az a fügés piskóta....hmm, már harapom is a monitort :)

Hankka írta...

Juj, ez a süti nagyon-nagyon fincsi lehet, szuper a krémje és a tésztája is! :)

Csigabige írta...

Húh, de jól néz ki! Biztos finom! Imádnám! :)

Luca írta...

Hú, folyik a nyálam..... olvasva is és a képeket nézve is. Látom a lányoknak is izlett :)

Dina írta...

Hűha, újabb cucc, ami felkerül a "Meg kell sütnöm!" listára! :)

HajniZoli írta...

Istenien néz ki! Nagyon tetszik ez a gazdag lap és a krémje is.

Muskátli Büfé írta...

Szuper!!!! Megérte a másnapot?

teller-cake írta...

Szofi: köszi! Nagyon örülök, hogy tetszik! <3
Janka: gondoltam is Rád amikor szórtam a tésztába a fügét....;-D
Hankka: köszi!
Csigabige: örülök, hogy tetszik! :)
Luca: főleg a kicsinek ízlett, a nagy a fügés részeket kihagyta....
Dina: remélem, hogy elkészíted és ízleni fog!
HajniZoli: köszi! :)
MuskátliBüfé: bizony megérte a másnapot, ugyanis direkt este csináltam és jól eldugtam....csak a szélét kóstoltuk frissen! :)

Okki írta...

Dió, füge, csupa földi finomság! :) Hasonló lapokkal készítettem már sütit, és nagyon bejött. A krémmel együtt pedig tuti hogy nagyon finom, így mentem is a receptet. :)

Millye írta...

Duós vagy mák? Nálam a mák a favorit de ahogy soroltad a diós finomságokat... hmmm imádom mindet :) a sütid pedig mennyei :)

Kati írta...

Isteni, minden benne van amit szeretek:) Mentem is receptedet:)

Gerdi írta...

Azta... Szerintem meghonosítottad a horvátok sütijét:-) Én biztos, sort fogok rá keríteni!

teller-cake írta...

Okki: örülök, hogy ismét egyet értünk! ;-)
Millye : én is így vagyok, imádom a mákot de ez is naggggyon bejön!! :)
Kati: köszi és remélem elkészíted!
Gerdi: remélem így van, egy lépés a halhatatlanság felé...? :-DDD

Edit írta...

Van sok fügém, elkészítem holnap, olyan ígéretes....köszönöm a receptet!

teller-cake írta...

Remélem ízleni fog, sokan elkészítették már sikerrel. :-)