2013. december 12., csütörtök

Habcsókocskák cukorsziruppal készítve

A Blogszülinapi nyereményjátékomban Áginak a nevét sorsoltam ki, így neki küldtem egy kis ajándékcsomagot. Éppen akkor készültek el az első kis habcsókjaim kókusszal meghintve, így abból is küldtem neki egy keveset. Írta, hogy nagyon ízlett neki és szeretné a receptet. Hát íme az én verzióm, amiből remek gasztroajándék is készíthető! :) :

Én egy olyan alaprecepthez viszonyítva készítem ezt a nyalánkságot, ahol 10dkg tojásfehérjéhez 4dkg kristálycukor és 2 dkg vaníliás cukor keverékét kell számolni "szárazon" (azaz a tojáshabhoz adni annak felverődése után) és 32dkg cukorból kell szirupot főzni annyi vízzel ami éppen - 1-2mm vastagságban - ellepi. Mindig mérem, hogy mennyi fehérjém maradt ki és arányosan kiszámolom a cukrot. Most éppen így alakult:

Hozzávalók:
  • 6,5dkg tojásfehérje (2 kisebb tojásból)
  • 2dkg kristálycukor
  • 2dkg vaníliás cukor
  • 20dkg kristálycukor felfőzve
  • Egy vékony drót úgy hajlítgatva, hogy hosszú szára legyen és a végén legyen egy 1cm átmérőjű karika.
A cukrot annyi vízzel felteszem főni, amennyi éppen ellepi, ez nekem 6 dkg víz volt kimérve. Amikor a cukor forrni kezd akkor elkezdem habbá verni a tojásfehérjét. Amikor kemény hab mehet bele a kristály- és vaníliás cukor elegye és keverem tovább, hogy beleolvadjon a cukor.

Közben a cukorszirup láthatóan besűrűsödik és kissé sárgás színt kap. Ekkor belemártom a drótot a karikás végével úgy, hogy a karikában legyen egy kis cukorszirup, mint amikor szappanbuborékot fújunk. Ha ezt a kis szirupot ki tudom fújni cukor-buboréknak, akkor jó a szirup. Állandó keverés mellett hozzáöntöm a fehérjehabhoz és 1 percig keverem, hűtöm még.

Nyomózsákból kis halmokat vagy karikákat formázok sütőpapírra és megszórom tetszőlegesen színes cukorral, kókusszal.

100-120 fokos sütőbe helyezem (nem kell járatni közben a sütőt, elég egyszer felfűteni) és bent hagyom reggelig szilárdulni. Most éppen piskótát sütöttem előtte, nyitva hagytam egy kicsit az ajtót, hogy lejjebb menjen a hőfok, betettem a csókokat, becsuktam az ajtót, 4 óra múlva már szárazak voltak.




14 megjegyzés:

tejszínhab írta...

Nem semmi a tálalásod! Még akkor is ha a habzsókot nagy-ngaynéném tukmálása óta nem eszem :)))

Marka írta...

Eszméletlen jók lettek ezek a képek és gyönyörűek a habcsókok. Kár, hogy nem engem kaptál, mert szívesen megkóstoltam volna :-)

Györgyi írta...

Nagyon szépek lettek ! Ezt a lámpát szívesen elfogadnám, így teli üzemanyaggal. Én csak simán cukorral verem fel, nem megy nekem ez a forró szirupos megoldás, mindig elcseszem :(

Hankka írta...

És micsoda szép lámpásba töltötted őket, nagyon mutatós! :) Igazán fincsik lehetnek, nálunk kókuszos ízesítéssel készült! :)

Seffer Lilla írta...

Ez aztán ötletes. Nagyon guszta!

Muskátli Büfé írta...

Hmmm, ez a lámpás nálunk is világíthatna!

Csigabige írta...

De jól néznek ki! Igazán kreatív! :)

Millye írta...

Jujjj de nagyon szépségesek! Szívesen felfalnám az egészet :)

teller-cake írta...

Köszönöm Nektek, örülök, hogy mindenkinek teszik a habcsók és a képek is! :)

Rebarbara írta...

Épp tegnap készítettem én is :) Szigorúan ajándékba,mert ez nekem elviselhetetlenül édes :))

Gabriella írta...

De szépek, és csuda jó tárolód van, irigylem. :)

teller-cake írta...

Rebarbara: :-))) Én sem szeretem őket, de Anyukám és a lányok nagyon!
Gabriella: köszike! :)

Katalin írta...

ez nagyon klassz!

teller-cake írta...

:)))