2016. július 7., csütörtök

Erdei gyümölcsös morzsasüti - az új kedvenc :-)


Valami könnyű, gyümölcsös süteményre vágytunk a fagylalt mellé egy forró, vasárnapi délutánon. Pite-gyúráshoz nem volt kedvem, de beugrott, hogy valahol olvastam egy gyorsan összedobható morzsa sütiről.

A gugli persze most is ezrével dobta az ötleteket én pedig egy ismerős szerző neve után kutatva Juditka receptjét szúrtam ki magamnak. Már máskor is sütöttem Juditkától és tudtam, most sem fogok csalódni.

Pillanatokon belül összedobható gyümölcsös finomságról van szó, amely mellé még langyos állapotban befalni egy gombóc fagyit - maga a mennyország... :-)

Azt hiszem megvan az idei nyár slágere nálunk, biztosan tudom, hogy számtalanszor fogok még morzsa sütit készíteni!

Hozzávalók:

Tészta:
10 dkg zabpehelyű
10 dkg liszt
4 evőkanál nádcukor
10 dkg vaj

Töltelék:
50 dkg gyümölcs (nálam fagyasztott málna, szeder, ribizli, eper)
2evőkanál nádcukor
Fahéj
1 evőkanál búzadara

A gyümölcsöket kiolvasztottam, megcukroztam és a biztonság kedvéért - kiengedve sok levet ereszt a fagyasztott gyümölcs - hozzákevertem egy evőkanál búzadarát.
A tészta hozzávalóiból az ujjbegyemmel morzsa állagú tésztát készítettem.
A pitesütő tálam aljába szórtam a fele tésztát, erre ment a gyümölcstöltelék, majd a tetejére a maradék tésztamorzsa.
180 fokon ~35 perc alatt készre sütöttem. Akkor ítéltem késznek, amikor megbarnult a tészta a tetején.

Magában is isteni, de még jobb egy gombóc fagyival! <3


5 megjegyzés:

Luca írta...

Ránézésre is nagyon finomnak látszik. Meg is fogom sütni. Remélem eperrel is is ilyen finom lesz!

Katalin írta...

De nagyon guszta a sok gyümölccsel! Én még nem sütöttem ilyen sütit, egyszer már ki kéne próbálnom, mert a tiéd nagyon csábít :-)

Vanilin írta...

Csak nyelek itt nagyokat és elképzelem, hogy milyen finom lehet az íze. :) Csodás! Már egy ideje én is kacérkodok a morzsasütivel, biztos elkészítem majd.

Muskátli Büfé írta...

Bízom benned - finom lehet; a finomság szépséges tálat érdemelt, amint látom!

teller-cake írta...

Köszi csajok! :-) Tényleg ez a nyár slágere nálunk, már nem is tudom hányszor készült el. :-)