2019. március 24., vasárnap

Zabpelyhes-mákos keksz uzsonnára


..... kalocsai kézimunkával. :-)

Az egyik legkedvesebb blogomról, Tortafüggő Marisz oldaláról nemrég örömteli hírt kaptam. Marisz a blogszületésnapjára minden évben kalocsai kézimunkát sorsol ki, és idén, a 8. blogszülinapján én lettem a szerencsés nyertes. Postán érkeztek a gyönyörűséges darabkák, épségben megtaláltak engem.
 
Viszonzásul és bemutatásul azt éreztem a minimunak, hogy készítek valamit Marisz blogjáról, amit a terítőcskékkel együtt tudok bemutatni. Így esett a választásom erre a finom, mákos zabkekszre.  
 
A receptről annyit, hogy Marisz leírása szerint áztatni kellene a zabpelyhet tésztakeverés előtt, de én ezt a lépést kihagytam. Az általam megszokottak szerint kevertem készre a tésztát - elég sok zabkekszet sütöttem már - és hagytam 10 percet állni sütés előtt, így - véleményem szerint - kellően megpuhul a zabpehely a tésztában. Felturbóztam némi aszalt áfonyával, ez nálunk mindig telitalálat a kekszekben. :-)
 
Csillagos ötös recept, amiért nagyon hálás vagyok Marisznak, köszönök még egyszer mindent!
 
Hozzávalók 15 deka zabpehely
15 deka liszt
15 deka cukor
12 deka margarin
5 deka darált mák
1 tojás
1 tk szódabikarbóna
1-2 kanál meleg tej
5dkg apróra vágott, aszalt vörösáfonya
 
A puha margarint a cukorral, tojással, tejjel habosra kevertem. Kanalanként hozzáadtam a szárazanyagokat a szódabikarbónával, legvégül az aszalt áfonyát.
Lágy, kanállal szaggatható tésztát kaptam.
A tésztából papírral fedett sütőlemezre nagyobb féldiónyi halmokat tettem kellő távolságra egymástól. Picit pihentettem a tésztát, majd 180 fokon ~12 perc alatt készre sütöttem.
 
 

6 megjegyzés:

Éva írta...

Nyereményedhez gratulálok, már én is tulajdonosa lettem pár évvel ezelőtt a szép kis terítőknek! A keksz nagyon finom lehet.

Vanilin írta...

Hűű, ezek a kekszek csodásak! Nagyon szeretem a zabpelyhes ropogtatnivalókat. :)

Okki írta...

Gratulálok a nyereményhez! Nagyon szépek. :)
Elkerülte a figyelmem ez a keksz Marisznál, viszont finomnak hangzik. Felvettem a listára, hamarosan én is elkészítem.

Katalin írta...

Gratulálok a nyereményedhez, nagyon szép kis terítők, szép dísze lesz a lakásodnak! és amit sütöttél, az is nagyon fincsi lehet :-)

Gerdi írta...

Gyönyörűek a kis terítők! Persze a süti sem utolsó, jól állnak egymásnak! :-)

marisz57 írta...

Kedves Zsuzsa! Elnézést kérek a késői reagálásért. Különféle bajaink adódtak mostanában, agépem is rossz, majd talán a nyuszi hoz újat! :)
Nagyon kedves vagy, hogy tőlem sütöttél, annak pedig külön örülök, hogy jól sikerült!
Kívánom, hogy sokáig gyönyörködjetek a terítőcskékben! Puszi! :)