2019. augusztus 2., péntek

Eper shake


Egy forró nyári napon, amikor vágytam a levesre - de nem volt kedvem megfőzni azt - a rakott cukkini mellé eper shaket készítettem. Leves, innivaló és desszert egyben - a lányok boldogan szürcsölgették az egytálétel mellé. És én is.... :-)))
 
Friss gyümölcsből még jobb lenne készíteni, de én most a fagyasztott eperhez nyúltam. Legközelebb szederrel fogom elkészíteni (majd megvárom, hogy a magocskák leülepedjenek).
 
A jópofa poharak a balatoni nyaralás hozadékai - a jégkásásnál könyörögték ki a csajok, aztán számtalanszor újratöltettük őket. :-D
 
Reggelire, ebédre, vacsorára, minden alkalomra ajánlom! :-)
 
Hozzávalók (2 nagy pohár):
1 marék fagyos eper kicsit kiengedve (vagy friss gyümölcs)
1 teáskanál méz (elhagyható)
2,5 dl tej
2 nagy kanál eperfagylalt
2 nagy kanál vaníliafagylalt
 
A megengedett epret a mézzel a turmixgépben összepürésítettem. Hozzáadtam a fagyit és a tejet és egyneművé - szívószállal szívható - kevertettem. Nagyobb átmérőjű, szívószálas pohárban kínáltam.
 
 
 

7 megjegyzés:

Vanilin írta...

Ezt én is szívesen szürcsölném. :)

Luca írta...

Nagyon le vagyok maradva az olvasással nálad. Most pótolom.
Nálunk ez nagy kedvenc és nem csak levesnek esszük. Én leturmixolom az epret egy kevés vízzel, közben öntök bele egy kis ételt tejszínt és attól függően mennyire szükséges édesíten stiviával. De időnként Zoli fagyinak enné. Akkor a fagyasztott epret annyira kiengedem, hogy a turmix már tudja pépesíteni, Ajánlom próbáld ki, tuti a lányok is imádni fogják.

KonyhaMalacka írta...

Atyaég, de guszti ez a shake... kéééééérek szépen ! :) Ezekért a poharakért odavagyok, meg vissza, de kétszer :D

Ani írta...

Bizony, így van ez! Vágyunk a levesre,de nincs kedvünk megfőzni. Nagyszerűen helyettesítetted.

Éva írta...

A pohár jó befektetés volt mutatós, szívesen kortyolgatnék belőle:)

teller-cake írta...

Hú, köszi lányok, az új ötleteket kipróbálom! :-)

Katalin írta...

Nagyon finom lehet, én is szívesen szürcsölgetném most leves helyett :-)