2020. január 1., szerda

Forgácsfánk - Boldog Új Évet!


Az újévi lencselevest főzve agyaltam, hogy mit is kellene tálalni a tartalmas leves után a családnak az év első ebédje alkalmából. Valami egyszerű, de nagyszerű.... így jutott eszembe a forgácsfánk.
 
Nagymamáim nagyon sokszor készítettek gyerekkoromban és imádtam lekvárba tunkolni ezeket az édes rudacskákat. Biztosra mentem a receptben - mamám régi könyvéből néztem ki a hozzávalókat - és most sem csalódtam.
 
Ismét Petrám volt a segítőtársam - kinyújtottam a tésztát, felvágtam az első csíkokat és téglalapokat - a továbbiakban ő szabdalta, formázta a tésztát míg én sütöttem, porcukroztam. Aztán a bekebelezésben is ilyen nagy szerepet vállalt... :-DD
 
Nem is tudom, hogy miért maradt ki ez idáig nekem, de újév végett fogadom - ezentúl gyakrabban készítünk a család örömére. :-)))
 

Boldog Új Évet Mindenkinek!

 
Hozzávalók:
50 dkg liszt
2 evőkanál porcukor
2 evőkanál rum
2 dl tejföl + nekem egy kis tejet felvett még a tészta
6 db tojássárga
Olaj a sütéshez
Vaníliás porcukor
Barackdzsem
 
  • A lisztet a porcukorral átszitáltam, hozzáadtam a sárgájákat, tejfölt, rumot és tésztává gyúrtam. Linzertészta állagúnak kell lennie, nekem még megkívánt egy kis tejet mert keménynek éreztem (ez függ a liszt minőségétől és a tojások nagyságától is).
  • Fél órát pihentettem a tésztát (ezt előírja a recept).
  • Lisztezett deszkán 2-3 mm vékonyra nyújtottam, derelyevágóval ~2cm vastag csíkokra szabtam. A csíkokat 7-8 cm hosszú téglalapokra metéltem, ezeknek a közepét bevágtam. A vágás mentén Petra átbújtatta a tésztát, így formázta, de ez el is maradhat.
  • Forró olajban világosbarnára sütöttem a csíkokat és még forrón vaníliás porcukorral hintettem meg.
  • Barackdzsemmel tálaltam, de önmagában is remek!
 

10 megjegyzés:

Rozi írta...

Sikerekben és egészségben gazdag, boldog Újévet kívánok Neked is! Jó kedvet a sütögetéshez a 2020-as évben is!
A fánkoddal Nagyanyámat juttattad eszembe, ha nem lennék így eltelve,az ünnepek után, rögtön hozzáfognék:)

Luca írta...

Nagyon szeretjük. Szoktam is sütni.
Boldog új évet nektek!

Katalin írta...

Nagyon ügyes segítőd volt, azért lettek ilyen szép gusztusosak 😊
Boldog új évet nektek is, süss főzz idén is sok ilyen finomságot!

Ani írta...

Nagyon finom és mutatós desszertet tálaltatok a családnak. nem csodálom, hogy Petra sokat evett belőle. Szép, nyugalmas 2020-as évet kívánok.

Vanilin írta...

Ezekkel a forgácsfánkokkal boldogan indulhatott az új év! :) Eredményekben és egészségben gazdag új évet kívánok Neked és az egész családodnak! :)

Okki írta...

Ez a fánk nálunk is tervbe van véve, hamarosan elkészítem. Nagyon guszták lettek, most szívesen leemelnék a tányérról pár darabot.😉
Boldog új évet, egészséget és sok örömteli pillanatot kívánok neked és kedves családodnak!😊

Gerdi írta...

Ilyen ebéddel biztosan jól indul az év! :-)
Nagyon boldog új évet kívánok Nektek!

KonyhaMalacka írta...

Boldog új évet kívánok Nektek !!

teller-cake írta...

Köszönet az újévi köszöntésekért! :-)

marisz57 írta...

Köszönöm Zsuzsa ezt a receptet! Éppen nekünk való, hiszen a tojásfehérje nem kell bele, laktózmentes tejföllel és durumliszttel "mentes" fánk süthető. :D