2020. január 12., vasárnap

Kakaólikőr, azaz hamis csokilikőr házilag :-)


Kutattam a neten valami új házi készítésű likőr után, amikor ráakadtam egy igéretes receptre itt. Nagyon hasonlított az alap készítése a jól bevált tojáslikőrömére, így bátran belevágtam. Főleg, hogy érkezett ajándékba egy üveg vodka is, amire szeszként szükség is volt a receptben. :-D

Nagyon príma likőr lett, bártan ajánlom kipróbálásra!

Az eredeti megnevezés - csokilikőr - viszont csalóka... mert csokoládét nem tartalmaz, viszont 5 dkg nagyon jó minőségű, holland kakaóport igen... De ez semmit nem von le az ízvilágból, sőt!

Így maradt a kakaólikőr, most is azt kortyolgatom. ;-)

Hozzávalók:
30dkg cukor
3 db tojássárga
5 dl tej
5dkg holland kakaópor
3 dl vodka

Kevés cukrot némi tejjel és tojássárgákkal simára kevertem, majd hozzáadtam a többi cukrot és tejet. Ezt a keveréket kevergetve felforraltam. Levettem a tűzről és hozzáadtam a kakaóport, ezzel simára kevertem. Az így kapott alapot leszűrtem és kihűtöttem. A kihűlt alaphoz kevertem a vodkát és jól összeráztam.
Lehűtve tároltam, kínáltam. :-)


 

8 megjegyzés:

Éva írta...

Váljon egészségedre! Lehet hogy egyszer kipróbálom mert mostanában amiket csináltam tejszín kellett bele és attól kicsit besűrűsödött:)

Katalin írta...

Nagyon szuper, fincsi lehet 😊

Luca írta...

Hú, de nagyon jól néz ki. A nagymamám anno tojáslikőrt csinált mindig. Emlékszem milyen boldogok voltunk gyerekkorunkban amikor megkóstolhattuk... :))

Gerdi írta...

Egészségedre! Ezt a "cicabenzint" én is bevállalnám, édes és kevés alkohol van benne.

Ani írta...

Nem is nehéz elkészíteni. Karácsony előtt jó lett volna.

marisz57 írta...

Ezt a likőrt szívesen megkóstolnám - a tojáslikőrt nem vagyok hajlandó megkóstolni. :D

Pimpike írta...

Szép napot.
Ez meddig áll el, milyen tárolási paraméterek mellett? Köszönöm
Egészségünkre!

teller-cake írta...

Pár hétig mindenkèppen, az alkohol tartósítja. Elnézést a késői válaszért.