2021. március 21., vasárnap

Sváb ribizlitorta

Végre hozok egy új receptet. :-))
 
Egy régi, dr. Oetker-es könyvben - "Gyümölcsös sütemények" - találtam ezt a receptet, ami több szempontból is megtetszett. :-)
 
- Jómagam is sváb vagyok, így rögtön kötelezőnek éreztem a próbát.
- Nagyon szeretjük a pitéket és ez egy pite-szerű recept.
- Imádjuk a ribizlit, amiből volt is készleten a fagyasztóban.
 
Egy finom, habos sütemény a végeredmény, amivel kapcsolatosan csak egy tanácsom van: nagyon sok cukorral írja a habot a recept. Kevesebb cukorral készítettem már eleve, de még lehetett volna csökkenteni rajta.
 
Tegyetek egy próbát bátran. :-)

Hozzávalók:
Tészta:
20dkg liszt
7,5dkg porcukor
1 tojássárga
1 vaníliás cukor
Késhegynyi sütőpor
12,5dkg vaj
 
Szórat a tésztára:
1 tojássárga
5dkg darált - nálam darabolt - dió (eredetileg mandula)
3dkg zsemlemorzsa
2,5dkg cukor

Hab:
4 tojásfehérje 
20 dkg cukor - ez nálam 15 lett, de szerintem 10 is elég lenne -
15dkg darált - nálam darabolt - dió (eredetileg mandula)
50 dkg ribizli - nálam fagyasztott - 
 
A tésztához a puha vajjal linzert gyúrtam. 
A szórat hozzávalóit összekevertem. 
A tésztát ~3mm vékonyra nyújtottam - ~28 cm átmérő - és egy sütőpapírra terítettem. Annyi tésztát kihagytam, hogy hengert sodorhassak köré, hogy legyen pereme. A szóratot eloszlattam rajta.
 
180 fokos sütőben ~12 perc alatt elősütöttem a tésztát.
 
Közben a ribizlit kicsit kiengedtem. 
A fehérjéket habbá vertem, belevegyítettem a cukrot és addig kevertem, míg fényes, tömör habot kaptam. Belevegyítettem a diót.
A fele habot összekevertem a ribizlivel - ezt a tésztára kentem.
A maradék habot eloszlattam rajta.
180 fokon ~20perc alatt készre sütöttem - a hab kicsit barnuljon meg, a tészta süljön át rendesen.
 
Márciusi hideg ide, vagy oda, a gyerekek langyosan ették egy gombóc fagyival.... :-P 



 


5 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon jól néz ki, igazi finom hétvégi édesség! Szívesen megkóstoltam volna, mert 70 %-ban én is sváb vagyok 😊😊

Éva írta...

Guszta, nagyon tudnám szeretni imádom a ribizlit is:)

Kósa Márta írta...

Köszi!
Legalább jól hasznosítom a hűtőben szendergő ribizli csomagot.

Gerdi írta...

De jó, hogy Te is kedvet kaptál a folytatáshoz! :-) Igencsak finom lehet ez a pite, az összetevői meg a kinézete alapján legalábbis biztosan az!

Okki írta...

Én ugyan nem szeretem a ribizlit, de más gyümölccsel kipróbálandó. :)