2021. március 5., péntek

Tűzvillám, avagy varázsseprű süti (firebolt cracker)

 

Harry Potter partink következő kreálmánya következik a csokibéka süti után, versenyseprű sós sütemény. Kicsit kísérleteztünk a konyhában, így születtek meg ezek a sós rágcsálnivalók. Sós linzertésztát gyúrtunk egy keveset, ebből csavargattunk ropi végére seprű-szerűen tésztát. Előtte persze kipróbáltuk, hogy mi lesz ha ropit 170 fokon sütünk még egy kis ideig. Semmi extra...kicsit megbarnult és ropogósabb lett.

Hozzávalók:

  • Egy csomag ropi
  • 12dkg liszt
  • 4dkg vaj
  • 1 tojássárga
  • 0,5dl tejföl
  • nagy csipet só
  • némi reszelt sajt

A lisztből, puha vajból, tojássárgából a sóval, tejföllel puha linzert gyúrtam. Vékony rudakká sodortam, ezeket a rudakat fonogattam össze a ropik végére papírral fedett lemezen. Rányomogattam reszelt sajtot.  170 fokon légkeverés mellett bő tíz percig sütöttem barnulásig.

Vicces sörkorcsolya a végeredmény, Potter-partin elengedhetetlen! :-)

Tapasztalat: frissen a legjobb, másnapra megpuhul a ropi, felvesz nedvességet a linzerből. 



3 megjegyzés:

Katalin írta...

Boszorkányosan nagyszerű! 😀

Éva írta...

Ezt jól kitaláltátok , gondolom gyorsan lesöpörtétek a tányérról:)

Gerdi írta...

Nagyon jó ötlet! Nálunk biztos nem maradna másnapra... így esélye sem lenne megpuhulni a ropinak! :-)