2021. március 5., péntek

Csokibéka süti (chocolate frog cookies)

 


Folytatom a Harry Potter parti édességasztalának bemutatását a csokibékával. Talán ez az első varázslatos édesség, amivel Harry megismerkedik az első vonatúton. Tudom, hogy csokoládéból formázva kapható ilyen édesség, de én mást gondoltam....

Linzertésztából sütöttem hatszög alakú lapokat (utólag jöttem rá, hogy ötszög kellett volna...), ezeket megkentem pisztáciakrémmel és kakaós fondantból békákat formáztam egy gyurmaforma segítségével.

  • A gyurmaforma.... ezzel szerencsém volt, pont volt a lányok régi készletében.
  • A pisztáciakrém... ezt még Olaszországból kaptam ajándékba és vártam a nagy alkalmat a kipróbálásra, eljött... szuper lett vele. Itthon is találtam látszatra hasonlót, nem tudom, hogy az milyen lehet, az olasz csodálatosan finom volt. 
A csokibéka dobozt Petra készítette tavaly nyáron egy Harry Potter táborban. 

Hozzávalók:
Fonadantból, vagy marcipánból barna békák,
Pisztáciakrém (esetleg zöldre színezett mogyoróvaj helyette)


Minden-ízű drazsét sokféle, boltban vásárolt drazséval helyettesítettem. Senkinek nem volt kifogása.:-D



5 megjegyzés:

Katalin írta...

Látom nagyon jó hangulat lehetett a partin, mert ennyi finomság mellett csakis az lehetett 😀. Bár én nem ismerem a Harry Potter történeteket, de a gyerekek biztos nagyon élvezték a figurák édességben való megelevenedését 😊.

Éva írta...

Ötletes ez a keksz , unokák kedvence lenne ha megsütném és nagyit riogatnák vele mert tudják hogy ezt az állatot nem kedvelem:)

marisz57 írta...

Nahát, hogy milyen jó ötleteid vannak! És szuper a megvalósításuk! :)
Megvan minden Harry Potter könyvünk - de én nem olvastam őket, így konkrétan nem tudom mit ábrázolsz a tortákon, de az a lényeg, hogy a mai fiatalok mindegyike tudja, miről van szó! :)

Gerdi írta...

Nagyon ötletes béka-kekszeket hoztál össze! Én személy szerint nem vagyok Harry Potter rajongó, de egy érdeme mindenképp van: olvasásra bírta az ifjúságot.

teller-cake írta...

Köszönöm a békák nevében is! :-)