2022. február 13., vasárnap

Málnás-rebarbarás ricotta-torta

Sajttortát készítettem hétvégén sajtkrém helyett ricottából, fagyasztott málnával és rebarbara lekvárral. Fantasztikus lett az összhatás, szívből ajánlom kipróbálni. 

Sajtkrém, vagy ricotta, egyaránt finom lesz tőle a sajttora, nagyon jó lett ennek a textúrája.

A málna édessége és a rebarbara savanykás íze jól kiegészítette egymást ízben, és a színeikben egyaránt. :-)

Hozzávalók:

Alap:

5 dkg zabpehely

5 dkg keksz (vagy csak keksz, nálam most Albert)

2 dkg vaj

Sajtkrém:

25 dkg ricotta

2 db tojás

2 evőkanál cukor

~1 dl tejföl vagy tejszín

Tetejére:

2 kanál rebarbara (vagy más gyümölcs-) lekvár

1 marék fagyos málna egy kis cukorral (vagy más gyümölcs)


Az alaphoz a kekszet apróra morzsoltam, hozzáadtam a zabpelyhet, majd az ujjaim végével elmorzsoltam benne a vajat. Az így kapott morzsát egy 16cm átmérőjű, sütőpapírral bélelt kerek formába oszlattam el.

A kicsit kiengedett málnát megszórtam némi cukorral és villával összenyomkodtam.

A ricottát, tejfölt, cukrot, egész tojásokat gyorsan egyneművé kevertem. (Nem szabad sokáig, hogy ne legyen tele levegőbuborékkal). A tálat néhányszor az asztallaphoz ütögettem, hogy távozzanak belőle a buborékok. Ráöntöttem a kekszalapra a krémet. A tetejére kanalaztam a málnapürét és a rebarbara lekvárt. Kicsit kócosan elkevergettem.

A kerek formát belehelyeztem egy nagyobb kerek formába, aminek az aljába egy ujjnyi vizet öntöttem. Ez azért fontos, mert így "fő" a sajttorta készre a sütőben a beállított 150 fokon. ~40 perc alatt készre sütöttem.

Meg kell várni, hogy kihűljön teljesen és akkor kiemelni a formából sütőpapírral együtt.




6 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon jól néz ki de az íze is finom lehet!

Katalin írta...

Csodás torta, színében és ízében egyaránt!

Ani írta...

Mér ilyet nem is hallottam. Főzve sül. Nagyon jól néz ki.

Vanilin írta...

Remek süti! A ricottára mostanában rákaptam, szuper alapanyag. :)

Gizi írta...

Nagyon guszta torta.... nagyon finom lehetett a málnával és a rebarbara lekvárral. Én is sütöttem már ezzel a módszerrel túrótortát, és nagyon finom volt.

Okki írta...

Nagyon guszta, és milyen egyszerűen készül. :)