2022. február 20., vasárnap

Pisztáciás mangótorta

Szokatlan, de remek ízkombináció lett a végeredménye Petra 12. születésnapi torta-kérésének. Az eredeti óhaj így hangzott: 

"Pisztáciatortát szeretnék mangóval és maracujával, a tetején pedig kis csokival!"

Fantasztikus, gondoltam.... :-D 

Maracuját azonban sehol nem leletem, így maradt a mangó-pisztácia kombináció. Készítettem már pisztáciatortát, de ott főzött krém volt az alap. Nézelődtem a neten kicsit, aztán úgy döntöttem, a saját fejem után megyek.... és milyen jó tettem!

Utólag annyit változtattam, hogy kicsit lágy lett a pisztácia réteg, csak a fele expressz zselét tettem bele, kellett volna az egész. A receptleírásnál már így szerepel.

A torta egy habkönnyű, friss, gyümölcsös élmény, érdemes vele kísérletezni!

Isten éltessen sokáig Petukám! <3

Hozzávalók:

Piskóta:

4db tojás

12dkg cukor

10 dkg liszt

3 dkg aprított pisztácia

2 evőkanál pisztácia krém (készen vehető, mint a mogyorókrém, "Pisti" márka)

Pisztáciakrém:

2 dl tej

2dkg vaníliás pudingpor (kerestem pisztáciásat, de boltban nem találtam, csak a neten)

5 dkg cukor

2 evőkanál pisztáciakrém

2dl tejszín 

1 habfixáló

1 csomag expressz tortazselé

Mangókrém:

1 mangókonzerv

1 púpos evőkanál vaníliás pudingpor (vagy étkezési keményítő)

25dkg mascarpone

10g zselatin

Tetejére:

1 mangó csíkokra vágva

2 dl tejszín

1 habfixáló

3 kocka étcsokoládé

Néhány szem pisztácia darabolva

A piskótához a fehérjéket kemény habbá vertem. A sárgáját a cukorral, a pisztáciakrémmel és 4 evőkanál vízzel habosra kevertem. Hozzáadtam a liszttel elkevert pisztáciát, majd óvatosan a fehérjehabot. 180 fokon, zsírozott-lisztezett formában ~20 perc alatt készre sütöttem. Amikor kihűlt, két lapot vágtam belőle. Az alsó lap köré tortakarikát tettem.

A pisztáciakrémhez a tejből, cukorból pudingporból, pisztáciakrémből pudingot főztem, kihűtöttem. A tejszínt kemény habbá vertem a fixálókkal, belevegyítettem a kihűlt pudingba. Ez a krém ment az alsó lapra, eloszlattam a lapon a tortakarikában.

A mangós krémhez a konzervből 1 dl levet félretettem, ebbe a zselatin elkevertem. A többi levet a mangó-befőttel leturmixoltam, majd a pudingport hozzáadva sűrűre főztem, kihűtöttem. A mascapronét habosra kevertem. A megduzzadt zselatin fellangyosítottam és a mascarponéhoz kevertem. Hozzávegyítettem a mangós főzetet és a felső lapon eloszlattam a kész krémet a karikában.

Egy éjszakát hagytam a hűtőben dermedni.

Másnap óvatosan leszedtem a tortakarikát és dekoráltam a torta tetejét: csíkokra vágott mangóval, keményre vert tejszínből krémhalmokkal, gőz felett olvasztott csokoládéval, darabolt pisztáciával.






4 megjegyzés:

Katalin írta...

Gyönyörű, finom torta lett, jó ízlese van a nagylánynak 😄! Isten éltesse sokáig, boldogságban, jó egészségben! 😊

Éva írta...

Csodás tortát készítettél ! Isten éltesse sokáig lánykádat! Tudja hogy mit kérjen édesanyjától mert nála nincs lehetetlen, nagyon ügyes vagy és finom tortát készítettél! De jó lenne ha egyszer az én óhajomat is tudná valaki teljesíteni :)

Gerdi írta...

Isten éltesse sokáig Petrát! Remek ötlet, szuper kivitelezés!

Ani írta...

Bocs, hogy még csak most értem ide. Csodálatos tortát sütöttél. Isten éltesse Petrát!