2022. február 6., vasárnap

Habos ribizlilepény

A legelső receptes-könyvemből (A sütés iskolája) van ez a recept, amit anyuéktól kaptam egyszer karácsonyra, amikor elkezdett érdekelni a sütés. Elég sok receptet sütöttem már ebből a könyvből, például a barackos forgót. Ezt a ribizliset is már többször elkészítettem, csak a blogra nem került még fel. De most igen! :-) 

Igazából a vasárnap délután mellett a fagyasztó-ürítés volt a cél, egy nagy zacskó ribizli sok helyet foglalt el. Kellemest a hasznossal... :-)

Az eredeti receptben mogyorós a tészta, én mindig dióval készítem. A cukor-mennyiségből is is visszavettem szokás szerint. 

Hozzávalók:

Tészta:

25 dkg vaj vagy margarin

20 dkg cukor

2 egész tojás

3 db tojássárga

Csipet só

40 dkg liszt

1 csomag sütőpor

5 dkg étkezési keményítő, nálam egy vaníliás pudingpor

1,5 dl tej

10 dkg darált dió, vagy mogyoró

Töltelék és teteje:

90 dkg ribizli

3 tojásfehérje

10 dkg cukor

A lágy margarint, cukrot tojásokat habosra kevertem. Kanalanként alacsony fokozaton adtam hozzá a szárazanyagokat és a tejet. Egy nagy tepsit kibéleltem sütőpapírral, ebbe simítottam a tésztát.

A ribizli felét a tésztába nyomkodtam, a másik felét lazán a tetejére szórtam. 180 fokon szűk fél órát sütöttem. Ekkor a fehérjéket habbá vertem, belekevertem a cukrot és fényes habbá kevertem. Ezzel megkentem a tészta tetejét.

A habbal 150 fokra visszavéve a hőfokot még 10 percig sütöttem.



 



4 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon finom, szaftos süti lehet a sok gyümölcstől. Guszta a magas habbal, igazi vasárnapi édesség 😊.

Éva írta...

Nagyon csábítóan néz ki és nagyon finom lehet. Ribizlit imádom!

Okki írta...

Nagyon guszta a gyümölcsréteggel, és habbal a tetején. :) Én nem szeretem a ribizlit, de ezt a sütit szívesen megkóstolnám. :)

Ani írta...

Mi is szeretjük a habosakat. Ezzel a tésztával nem ismertem. Nagyon szép lett.