2022. április 3., vasárnap

Csokicseppes-epres muffin (vendégposzt)

Petra lányom önálló alkotását hozom ma büszkén, aki 12 évesen, egyedül sütötte ezt a finomságot az én csokis muffin receptemből. Annyit variált a recepten, hogy aszalt sárgabarack helyett eperdarabok és baracklekvár helyett eperlekvár került a tésztába. Plusz emlékezett rá, hogy amikor legutóbb együtt sütöttünk ilyen muffint, akkor az eredeti recepttől eltérően egy kis tej is került a tésztába.

A fotózáshoz is Petra állította össze a tálat, rajta azzal kanállal, amit karácsonyra kaptam tőle, és amivel minden reggel kavargatom a napindító tejeskávémat. <3

Úgy látom lesz, aki átveszi tőlem a stafétabotot a sütésben! :-)

Hozzávalók (~26 db közepes muffin):

15 dkg liszt
2 tojás
15 dkg cukor
15 dkg vaj vagy margarin
3 evőkanál lekvár
5 dkg kakaópor
1 dl tej
Fél csomag sütőpor
5 dkg tört csokoládé
Fagyasztott gyümölcs

A tojásokat a cukorral és a vajjal habosra kevertem, majd hozzáadtam a lekvárt és végül a kakaóval és sütőporral elkevert lisztet. Belevegyítettem óvatosan a csoki- és barack darabkákat majd a szilikon muffin-formáimat félig megtöltöttem a tésztával. 180 fokon bő negyed órát sütöttem a sütikéket majd a kihűlésre kellet csak várni. Ekkor a muffinok tetejét olvasztott csokiba mártottam és megszórtam aszalt sárgabarack darabkákkal.



5 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon ügyes Petra guszta a süti és szépek a fotói. Volt kitől örökölni a tehetséget persze ehhez szorgalom is szükséges, sok hasznát veszi majd az életben. Gratulálok Petra ügyes vagy!

Katalin írta...

Gratulálok az ügyes Petrának! Büszke lehetsz rá! Finomat sütött, de hát van kitől tanulnia 😊.

Vanilin írta...

Nagyon ügyes a lányod! Finomat sütött. 😊

Ani írta...

Nagy gratuláció Petrának! Nagyon szép a kép is, s a süti is láthatóan finom.

Gerdi írta...

Nem esett messze az alma a fájától! :-) Ügyes kislány, szép sütiket és szép fotókat készített!