2022. április 24., vasárnap

3bit szelet

Még húsvét előtt készült ez a sütemény, amikor a család valami csokis édességre vágyott. Lapozgattam a füzetemet, amibe recepteket szoktam írogatni és megláttam ezt a süteményt. Nem rémlett, hogy elkészült-e a konyhámban valaha - itt, a blogon legalábbis nem szerepel - , most tettem egy próbát vele. 

Nagyon jól sikerült, de kell egy nap, hogy összeérjenek az ízek és átpuhuljon rendesen a keksz is. 

A megnevezést - 3bit, mint a csoki - nem teljesen értem, mert a névadó csokiban valóban van keksz és vaníliás krém, de csokikrém és dió emlékeim szerint nincs. De ez csak pici kötekedés.

Forrást most nem tudok jelölni, nem tudom, hogy mikor és honnan másoltam ki a receptet, de köszönöm utólag is, bárki is osztotta meg.

Hozzávalók:
Piskóta:
6 db tojásfehérje
20 dkg cukor
15 dkg darált dió
3 dkg liszt
Fél sütőpor
Krém:
6 tojássárgája
20 dkg cukor
1 csomag vaníliás puding (eredetileg 2 csomag, de nagyon sűrű lett így a krém! Szerintem akkor kellene a kettő, ha nem használnánk tojássárgáját a krémhez, így maradék fehérje felhasználásához remek ez a recept.)
6 dl tej
5 dkg kakaó (holland, cukrozatlan)
25 dkg margarin (vajjal még jobb)
Kekszréteg:
2 kis csomag szögletes háztartási keksz
~1dl tej kevés rummal
Bevonat:
1 tábla étcsokoládé olajjal

A piskótához a fehérjéket csipet sóval kemény habbá vertem, hozzáadtam a cukrot és fényes habbá kevertem tovább. A darált dióval és sütőporral elvegyített lisztet fakanállal, óvatosan kevertem a habhoz. Sütőpapírral bélelt tepsiben 180 fokon ~18 perc alatt készre sütöttem, kihűtöttem.

A krémhez a sárgáját elkevertem a cukorral, pudingporral, majd hozzáadva a tejet állandó keverés mellett sűrű krémmé főztem. Hagytam kihűlni.

Némi tejbe rumot kevertem.

A vajat (margarint) habosra keverem, hozzáadtam a kihűlt krémet. A fele krémet a tésztára kentem, a tetejét kiraktam szorosan a rumos tejbe mártogatott keksszel.
A maradék krémbe kevertem a kakaóport, ezt a kekszrétekre oszlattam el. Ismét jött egy réteg mártogatott keksz a tetejére.

Gőz felett olajjal felolvasztott étcsokoládéval kentem meg a tetejét egyenletesen.

24 órát jó ha összeérhet a sütemény a hűtőben. Ekkor a kekszek mentén szépen szeletelhető, később bárhol megvágható könnyedén. 




5 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon mutatós és finom lehet ! Kicsit munkaigényes de gondolom megérte :)

Katalin írta...

Csodás szeletek, szívesen elfogadnék belőle egy-kettőt 😋!

Gerdi írta...

De jól néz ki ez a süti! Biztosan a keksz miatt kapta ezt a nevet, a dió pedig csak jót tehet neki, ha van az eredeti édességben, ha nincs. Szóval nekem tetszik. Mindenképp kipróbálandó, köszönet érte!

Névtelen írta...

Nem baj, ha nem pontos a cím. Csodásan néz ki a sütemény.

Névtelen írta...

Ismét remekeltél, Zsuzsa! :) Nagyon szép és finom sütit készítettél, remek fotókkal róla! Puszi: Marisz