2022. április 10., vasárnap

Tojáslikőr (húsvétra és játékra :-D)

 

Nincsenek véletlenek... :-) 

Amikor írtam tegnap az idei húsvéti süteményajánlómat, elgondolkoztam azon, hogy belinkelem a 2012-ben megosztott, és azóta is jól bevált tojáslikőr receptemet. Végül azért vetettem el az ötletet, mert a linknél közösen szerepel a mézeskalács adventi koszorú a tojáslikőrrel és nem akartam keverni az ünnepeket. 

Este mit olvasok a Parókia konyháján túl blogon? Hogy egy játék keretében tojáslikőr recept kerestetik! :-)

Uccu neki, az első dolgom volt elkészíteni a jól bevált receptemet, majd fotózni, posztolni. :-)

Nektek van a tarsolyotokban egy jól bevált recept?

Hozzávalók:

3 db tojássárgája
25dkg cukor
1csomag vaníliás cukor
3dl tej
1,5 dl alkohol /opcionális, készítettem már vodkával, whiskeyvel, de jól bevált a  házi pálinka is/

A tojássárgákat egy kis tejjel és a cukorral csomómentesre keverem. Hozzáadom a többi tejet is és forrásig hevítem, akkor gyorsan lehúzom a tűzről. Kevergetve hagyom kihűlni. Amikor meghűlt, beleszűröm egy üvegbe majd hozzáöntöm az alkoholt is. Jól összerázom és lehűtöm. Már aznap este fogyasztható de azért nem árt neki egy-két nap érlelődés. Sűrű és krémes ital a végeredmény, amihez ízlés szerint lehet még egy kevés alkoholt tenni.
 
Egyéb verziók: étcsokit is lehet olvasztani a tejbe - ekkor csokoládélikőrt kapunk - , vagy fél dl erős kávét öntünk hozzá - ekkor kávélikőr lesz a végeredmény.
 

 

 


7 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon szép, sűrű likőröd lett, a fotóid is szép tavaszi, húsvéti hangulatúak.
Boldog, áldott húsvétot kívánok Neked és kedves családodnak! A finom itóka mellett biztos meglesz 😀.

Éva írta...

Nagyon jó kis recept, finom lehet !

Kósa Márta írta...

Tejszínnel készítem.

Ani írta...

Nagyon örülök a receptnek. Biztos finom lesz.

marisz57 írta...

Biztos finom ez a likőr! Áldott, békés húsvétot kívánok nektek! :)

Katalin írta...

Nagyon szép húsvétot kívánok sok szeretettel az egész családodnak!

KonyhaMalacka írta...

Nagyon finom lehet ez a likőr :)
Kellemes húsvéti ünnepeket kìvánok !!