2022. április 30., szombat

Somlói galuska egyszerűen

Egy gyors somlói receptet hozok ma nektek, amelyik tényleg minden bonyodalom nélkül, hipp-hopp elkészíthető. Egy nagy tálban szoktam elkészíteni, abból kanalazunk adagokat. 

Jól behűtve, tejszínhabbal az igazi! :-))

Hozzávalók:
Piskóta:
5 db tojás
5 evőkanál cukor
5 evőkanál liszt
Egy marék aprított dió
1 evőkanál csokicsepp
Vanília puding réteg:
1 csomag főzős vanília puding a leírás alapján készre főzve
Rumba áztatott mazsola
Csokiöntet:
2 dkg csokoládés pudingpor
1 púpos evőkanál holland kakaópor
~8 dkg cukor (opcionális, kóstolni kell)
3-4 dl tej és 3 dl víz keveréke
Rum, vagy rumaroma
Tetejére:
3 dl tejszín habbá verve
Olvasztott étcsokoládé, darabolt dió (opcionális)

A piskótához a tojásokat szétválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem. Ebbe ment kanalanként a cukor, majd 1 perc múlva a sárgája. A lisztet a legalacsonyabb fokozaton, kanalanként adagoltam hozzá. Sütőpapírral fedett lemezre kentem, megszórtam darabolt dióval és csokicseppel, majd 180 fokon ~12 perc alatt készre sütöttem.

A pudingport a leírás alapján megfőztem, a kisült lapra kentem. Rádobáltam az áztatott mazsolát. Én három részre szoktam vágni a piskótát és az így kapott lapokat egymásra teszem (lásd a képen). Kihűlés után vékony szeletkékre vágtam, ezeket rakosgattam egy nagy tál aljába.

A csokiöntetet a pudingos edényben szoktam megfőzni, összefőzöm a hozzávalókat, mint a pudingot. Az a jó, ha hígabb, mint a főtt puding, de nem túl folyós. A rumot, aromát a legvégén teszem hozzá, kóstolgatni kell.

A kihűlt öntetet a töltött piskótára öntöttem, úgy a jó, ha rendesen ellepi az öntet a piskótákat. A tetejét felvert tejszínhabbal kentem meg. Egy éjszakát jó, ha a hűtőben összeérik. :-)




6 megjegyzés:

Gerdi írta...

De jó ötlet, nem kell pepecselni háromféle piskóta készítésével! Leányzómat meg fogom lepni vele, Ő nagy somlói-rajongó.

Katalin írta...

Nagyon guszta lett, nálunk is nagy kedvenc! Nagyon finom lehet, szívesen kanalaznék belőle 😋.
Én diós és kakaós piskótát is szoktam sütni, aztán a továbbiak hasonlóak a tiedhez 😊.

Okki írta...

Még soha nem készítettem somlói galuskát, azt hiszem nem is kóstoltam, pedig nagyon sokszor szembe jött már velem. Ez az egyszerűbb változat tetszik, szívesen megkóstolnám. :) És ahogy csorgatod az olvasztott csokit a tetejére , ah ....csak úgy kínálja magát. :)

Éva írta...

Nagyon kívánatos, jöhetne most nekem is kevéske belőle!

Névtelen írta...

Hű, de jól néz ki! Milyen ügyesen megoldottad.

Névtelen írta...

Mutatós az üvegkehelyben, egyszerűen elkészíthető, finom...! mi kell még??? :D Puszi: Marisz