2022. december 17., szombat

Csokoládés sütinyalóka (cake-pops)

Hozom a múltkor posztolt mascarponés-kekszes sütinyalókám párját, amit még novemberben készítettem egy süteménytálra 50. szülinapra. 

Sajnos a recept már nem tudom honnan van, csak a cetlit őrizgettem, amire összeírtam a hozzávalókat a saját csavarjaimmal együttesen.

Nem tudom, hogy ez, vagy a fehércsokival bevont változat volt népszerűbb a bulin, mind elfogyott... :-D

Hozzávalók:
1 csomag szívószál (nálam Pepcos változat)

25 dkg darált keksz
10 dkg porcukor
1,5 dl tej
1,5 evőkanál kakaópor
1 evőkanál fahéj
5 dkg vaj
1 nagy evőkanál mascarpone
Mandulaaroma pár csepp
5 kocka étcsokoládé apróra vágva

Bevonáshoz:
2 tábla étcsokoládé
Kevés olaj
Díszítéshez cukorkák

A szívószálakat félbe vágtam, egyébként túl hosszúak lettek volna.

A hozzávalókból puha, linzerszerű tésztát gyúrtam. Ne legyen túl porhanyós, puha, de jól formázható, legyen, mint a gyurma. A tésztából egyforma golyókat gömbölyítettem. 

Gőz felett pár csepp olajjal megolvasztottam az étcsokoládét. A szívószálak végét a csokiba mártottam, így szúrtam bele a golyók közepébe. ~20 percig hagytam a hűtőben a csokit megszilárdulni. Ezután a pálca segítségével a golyókat kimártottam az olvadt csokiban, az aljáról lehúztam a felesleget az edény szélén és egy rácsra helyeztem csepegni.

Megszórtam, meghintettem a szilárduló csokit különböző díszítő porokkal, cukrokkal.

Miután megkötött, zsírpapírra helyeztem a nyalókákat. 



1 megjegyzés:

Katalin írta...

Ó, micsoda pompás megrakott asztal... jó sokat dolgozhattál vele. Minden csupa finomság! 😀