2023. március 11., szombat

Csigasajtos

Nagyon szeretem a sajtos linzer csigát, anyósom sokszor szokott sütni. Most először magam készítettem Limara receptje alapján. Jól sikerült, köszönöm! :-)

Én feleztem az adagot, 25 dkg lisztből készítettem, de olyan gyorsan fogyott, hogy nyugodtan megcsinálhattam volna fél kiló lisztből is. :-D

Este összeállítottam, becsomagoltam, a hűtőszekrénybe tettem és másnap csak szeletelni és sütni kellett. Szuper!

A pontos receptet csak átmásoltam ide:

Hozzávalók:
50 dkg liszt
25 dkg vaj
1 tk. sütőpor
1 ek. só
kb. 2 dl tejföl
1 tojás
Krém:
20 dkg vaj
20 dkg reszeltsajt (fele lehet füstölt)
1 tk. só (ha pirosarany is van a krémben csak a fele só kell)
1 tk. pirosarany (elhagyható, nálam pirospaprika)

A tészta hozzávalóiból rugalmas, de jól nyújtható tésztát gyúrok, majd 4 egyforma darabba vágom. Mindet kinyújtom téglalap formára, majd megkenem a sajtos margarinnal. Feltekerem mint a beiglit, fóliába csavarom és egy éjszakára hűtőben pihentetem. Ezalatt megdermed annyira, hogy szép vékonyra, kb. 2 mm vastagra lehessen felszeletelni. Sütőpapírral bélelt tepsire fektetem őket, majd 200 fokos sütőben kb. 10 perc alatt pirosra sütöm őket.
1 rúd egy nagy tepsire elegendő. Sokszor csak a felét sütöm ki, másik felét beteszem a fagyasztóba. Nem várom meg, hogy teljesen kiengedjen, úgy szeletelem fel.





4 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon guszta, tetszik a a recept és nagyon finom lehet!

Katalin írta...

Ami sajtos csak finom lehet! Ki kellene próbálni 😊. Nagyon guszták!

Vanilin írta...

Szuper!! :)

Ani írta...

Nagyon szépek lettek, és az a konyhamérleg! Jó, tudom, ne irigyeld azt, ami a felebarátodé! :)