2023. március 4., szombat

Cseresznyés morzsapite és BLOGKÓSTOLÓ hírverés :-)


Egyik kedves blogtársam, Marisz hívta fel a figyelmemet arra, hogy a "Gasztroblogok tiltás nélkül" elnevezésű Facebook csoportban újra indítják az egykor olyan népszerű, Blogkóstoló játékot, amelynek magam is gazdája voltam a 12. fordulóban. Olyan sikeres volt akkoriban ez a játék, hogy az én fordulómban 69 db kipróbált receptet tudtam bemutatni.

A jelentkezést itt várja Gallov Andrea:

"Március 5-ig várjuk a jelentkezéseket a "Gasztroblogok tiltás nélkül" csoport BEJEGYZÉSNÉL, HOZZÁSZÓLÁSBAN, esetleg a hogymegtudjuknezni@gmail.com e-mail címen"

Szerintem ez egy szuper játék volt, jelentkezzetek rá minél többen, még ma!

A mai pitéről: két receptet gyúrtam egybe, a tészta alja és a tölteléke Marika néni almáspitéje, a morzsatető pedig a Morzsapitém alapján készült. 

Szerintem tökéletes lett a kombináció. :-) A cseresznyetöltelék ízesítését a Lucullus almáspite fűszerrel készítettem, én ezt a fűszert nagyon szeretem. Aki azonban maga szeretné ízesíteni a gyümölcstölteléket, cukorral, fahéjjal, szegfűszeggel, vaníliával, citromhéjjal megteheti.

Hozzávalók:
Alsó lap:

20 dkg liszt
10 dkg vaj
5 dkg cukor
Egy kiskanál sütőpor
1 nagy evőkanál tejföl
1 teáskanál rum
Morzsatető:
10 dkg liszt
10 dkg zabpehely
10 dkg vaj
2 evőkanál cukor
Töltelék:
Egy nagy zacskó fagyasztott cseresznye

2 evőkanál cukor
1 csomag Lucullus almás pite fűszer (hiányában:  cukor, fahéj, szegfűszeg, vanília, citromhéj)
1 csomag vaníliás pudingpor (vagy étkezési keményítő)

A töltelékhez a kiolvasztott gyümölcsöt összefőztem a cukorral, fűszerkeverékkel, pudingporral. Sűrűre kell főzni, hogy majd ne legyen folyós a tésztában. Hagytam kihűlni.
Az alsó laphoz a puha vajjal tésztát gyúrtam, kinyújtottam és kibéleltem vele egy ~28x40es tepsit.
Rásimítottam a kihűlt tölteléket.
A morzsa hozzávalóiból csak az ujjaim végét használva morzsaszerű tésztát készítettem. Nem szabd gyúrni, csak az ujjak végével morzsalékolni. Ezt szórtam a töltelék tetejére.
170 fokon légkeverős sütőben ~25 perc alatt aranybarnára sütöttem.





5 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon guszta, most jöhetne egy szelet belőle 😊.

Névtelen írta...

Zsuzsa, a morzsasütiket mi is szeretjük - egyszerű elkészíteni és nagyon finom! :) Marisz

Éva írta...

Nagyon finom lehet ez a süteményed! A blogjáték nekem is egyik kedvencem volt, kár hogy ott indították a játékot nem vagyok FB tag.

Rajani Rehana írta...

Beautiful blog

Gerdi írta...

Nagyon jó kis receptet gyúrtál össze! Az a sok cseresznye benne igencsak csábító!
Ami a játékot illeti... annak idején én is szerettem, de úgy érzem, azóta összement a nap 24 órája. Persze, arra van időnk, amire szánunk, de most előreláthatólag erre nem lesz.