2023. május 12., péntek

Budai szeletek (diós, gluténmentes)

Könnyű, egyszerűen összedobható süteményt szerettem volna készíteni hétvégén. Megakadt a szemem egy ezer éve beragasztott recepten a füzetemben - "Budai szeletek"

Így, többes számban. Egy régi Váncza vaníliás cukros, vagy sütőporos zacskóról mentettem meg, egy rajzzal illusztrált a szelet rajta.

Dióval, vagy mandulával készül 2 evőkanál zsemlemorzsával. Ezt elhagyva, gluténmentessé tehető.

Nagyon könnyű, nagyon finom, szívből ajánlom. A recept szerint mandula-vagy csokiforgáccsal dekorálható, én kevertem rá egy kis diógrillázst. 

Hozzávalók:
10 dkg cukor
4 tojás szétválasztva
1 tasak vaníliás cukor
5 dkg vaj
15 dkg darált dió, vagy mandula
2 evőkanál zsemlemorzsa (ezt dióval helyettesítve gluténmentessé tehető)
Fél tasak sütőpor
10 dkg olvasztott étcsokoládé
Tetejére:
8 dkg olvasztott étcsokoládé
Diógrillázs (opcionális)

A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem egy evőkanál cukorral.
A csokoládét gőz felett felolvasztottam
A sárgájákat habosra kevertem a többi cukrokkal puha vajjal, majd hozzáadtam az olvasztott csokoládét.
Kanalanként adagoltam hozzá a zsemlemorzsával és sütőporral elkevert darált diót, majd amikor már sűrű lett a tészta - kanalanként a fehérjehabot. A maradék habot óvatosan beleforgattam.
Sütőpapírral bélelt tepsiben ~180 fokon ~20 perc alatt készre sütöttem (tűpróba).
Miután kihűlt, gőz felett olvasztott étcsokoládéval vontam be és készítettem rá egy kis diógrillázst.




5 megjegyzés:

Katalin írta...

Csupa csoki és dió, csakis finom lehet! Nagyon guszta szeletek 😊

Luca írta...

Nagyon finomnak néz ki, biztos az is. Ki fogom prőbálni.

Éva írta...

Nagyon mutatós és finom süteményt készítettél!

Névtelen írta...

Nagyon finom sütit sütöttél. Szépek a képek is. Ani

Ani írta...

Mindig van új sütemény a tarsolyodban. Ez is milyen finom lehet!