2023. április 23., vasárnap

Bosnyák szelet


Még Húsvétra készült ez a sütemény kolléganőm javaslatára, akinek nagyon hálás vagyok ezért. :-) 

Egyszerűen elkészíthető, mutatós, sokáig eláll és nagyon finom. 

Igazából egy lekvárral töltött linzerről van szó, amit feldob a dió és a látvány. :-) Ízre a rácsos linzerhez hasonlítanám.

Elég nagy adag készült belőle, én pici hasábokra vágtam úgy, hogy két tésztagolyó volt egy szeleten.


Hozzávalók:
Alsó tészta:
25 dkg liszt
Kiskanál sütőpor
Csipet só
10 dkg porcukor
1 tasak vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
10 dkg vaj
1 tojás
1 nagy evőkanál tejföl
Tésztagolyók:
20 dkg liszt
10 dkg darált dió
10 dkg porcukor
20 dkg vaj
Töltelék:
Szilvalekvár

Mindkét tészta hozzávalóiból a puha vajjal, gyors mozdulatokkal linzertésztát gyúrtam.

Az alsó lapnak valót kinyújtatottam lisztezett deszkán ~5 mm vékonyra. Megkentem vastagon szilvalekvárral.

A golyókhoz való tésztából - golyórágónak megfelelő méretű - golyócskákat sodortam (ez tartott a legtovább az egészben). Én ezeket sorban helyeztem rá a lekváros tésztára - nem kell, hogy összeérjenek! Én túl szorosra raktam őket, de megnőnek sütés közben. Legközelebb kicsit távolabb teszem a golyókat egymástól.

Láttam olyan receptet is a neten, ahol össze-vissza helyezték el a golyókat, de én a szimmetria híve vagyok.... :-DD 
Bár így tovább tart, de szerintem látványosabb.

~180 fokos sütőben ~20 perc alatt világosbarnára sütöttem.





5 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon mutatós és finom süteményt sütöttél! Az ízét ismerem igaz elég régen sütöttem, a sok recept közt sokszor én csodálkozom rá hogy milyen rég nem került sor az ismételt elkészítésére. Van a családnak kedvenc és általában azokat veszem sorra:)

Katalin írta...

Finom és mutatós sütitek volt húsvétra! Ezt eddig én nem ismertem, szívesen megkóstoltam volna :-)

Névtelen írta...

Azta! Micsoda látvány! Nekem ez is teljesen új. Szuper recept! Ani

marisz57 írta...

Ez nagyon jól néz ki, Zsuzsa! És könnyen laktózmentessé alakítható - viszem is! KÖszönöm! :)

Luca írta...

Tényleg nagyon mutatós. Én is a szimmetrikus dolgokat szeretem :)) Biztos baracklekvárral is nagyon finom.