2023. december 30., szombat

Mákos-meggyes virágkalács

Idén karácsony előtt valahogy nem jutott sem idő, sem kedv a bejgli sütéshez, ezért mást eszeltem ki. Már régen tetszettek a virágkalácsok, szerettem volna egy ilyet kipróbálni. Hosszas nézelődés után le is tettem a voksomat "csakapuffin" receptje mellett. 

  • A belinkelt mákos kalács recepten az alábbiakat változtattam:
  • Friss élesztő helyett 1 csomag instant élesztőt használtam sikerrel.
  • A porélesztő miatt én hagytam fél óra kelesztési időt, erre az eredeti recept szerint nem volt szükség.
  • A mák mellé ~10 dkg kiolvasztott, magozott meggyet is használtam. A magozáskor keletkezett meggylével is meglocsoltam a darált mákot az olvasztott vaj mellett.

A végeredmény - zajos siker. :-)

Nem mondom, hogy mostantól sohasem sütök bejglit, de ez a recept sokkal egyszerűbb, gyorsabb, jóval kevesebb vesződéssel jár és ugyanolyan finom. Emellett dekoratívabb is.

Egy baj volt csak vele... férjem megjegyezte: "Remélem kireped ez is! ?Mert csak úgy a jó." 

Jelentem, nem tette....de így is elfogyott. :-DDD



5 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon szép lett, kívül belül egyaránt!

Rozi írta...

Nagyon szép lett, imádok minden mákost, ha elérném megdézsmálnám!

Éva írta...

Nagyon szép és finom lehetett ! Ha korábban látom lehet hogy tettem volna egy próbát, bár bejglim is elfogyott hamar elfogyott😊

Vanilin írta...

Csodálatos! Boldog, egészségben gazdag új évet kívánok!

Névtelen írta...

Na, milyen jó beigli-pótló ötlet! Gyönyörű lett. Boldog újévet kívánok!