2023. december 3., vasárnap

Rénszarvas linzer advent 1. vasárnap


Egy jópofa linzerrel készültem az első adventi vasárnapra. Maga a forma sok helyen fellelhető az interneten, itt nem tudok forrást jelölni. A tészta receptje viszont Annuskám oldalról való, ott találtam ezt a remek tejfölös linzertésztát

A kivitelezést a saját fantáziámra bíztam: linzerlapok, fűszeres almadzsem, némi étcsokoládé és egy nagyon kevés vajkrém. 

Tipp 1: Az ötletet adó képen karamellel volt töltve a linzer, ez is egy lehetőség, én anyukám almadzsemje mellett döntöttem.

Tipp 2: Vajkrém-pöttyökkel készítettem a szemeket, orrot, de az orr esetleg készülhet piros francia drazséból is!

Szerintem jópofa lett, próbáljátok ki bátran!

Áldott 1. adventi vasárnapot mindenkinek!

Hozzávalók
Tészta:
30 dkg liszt
15 dkg porcukor
Csipet só
Fél teáskanál sütőpor
1 dkg vaníliás cukor
15 dkg vaj
5 dkg tejföl
1 tojássárga
Reszelt citromhéj
Töltelék:
Fűszeres almadzsem (opcionális)
Díszítés:
3 dkg étcsokoládé
Kevés olaj
Egy evőkanál vaj
Egy evőkanál porcukor
Némi piros ételfesték 

A linzerhez a puha vajjal gyors mozdulatokkal tésztát gyúrtam. A kissé lágy - nem kell megijedni tőle - tésztát becsomagolva 1 óra hosszára a hűtőbe tettem.

A pihent tésztát lisztezett deszkán~2 mm vastagra nyújtottam, nagyobb korongokat szaggattam belőle. Minden második korong szélén egy kisebb kört szaggattam ki. Tiszta sütőlemezen 180 fokon ~12 perc alatt világosra sütöttem.

A kihűlt lapokat betöltöttem dzsemmel. Az étcsokoládét kevés olajjal gőz felett megolvasztottam, papírtölcsérbe töltöttem és ezzel rajzoltam meg az agancsokat.

Egy evőkanál lágy avjat egy evőkanál porcukorral kiskanállal addig kevergettem, amíg a cukor elolvadt. Ezt szintén papírtölcsére töltve kialakítottam a szemeket. Kis csokipettyel készre dekoráltam.

A maradék vajkrémet pirosra színeztem és szintén papírtölcsérből kialakítottam az orrot.



6 megjegyzés:

Gerdi írta...

De aranyosak! Ez a tejfölös linzertészta igencsak megtetszett nekem!

teller-cake írta...

Nekem nagyon bejött, szuper dolgozni vele.

Katalin írta...

De aranyosak, és milyen sokan vannak 😊. Nagyon ötletes!
Ez a tészta nekem is felkeltette az érdeklődésemet, lehet hogy kipróbálom majd.

Vanilin írta...

Hűű, de cukik! :)))

Ani írta...

Nagyon aranyos kis csapat. Kellett azért nem kevés türelem hozzá. Áldott karácsonyi készülődést kívánok.

Gizi írta...

Nagyon kis cukik, olyan ennivalók! A linzertészta nagyon finom lehet, kifogom próbálni.