2023. november 26., vasárnap

Sütőtökös keksz


Nem mindig sikerül igazán finom sütőtököt sütni, ilyenkor általában krémlevest készítek a maradékból. Most más irányba gondolkodtam és egy sütőtökös keksz mellett döntöttem innen.

Milyen jól tettem!

Egy puha, ízletes keksz a végeredmény, melyben dominál a fahéj, a gyömbér és csokoládé.

Tegyetek egy próbát ti is! :-)

A pontos recept itt található.

A blogomon már található sütőtökös finomság 3 is:

Mézes-sütőtökös muffin

Sütőtökös pitetorta

És egy tökfejtorta is :-D

Hozzávalók:
2 tojás
15 dkg cukor
1 vaníliás cukor
10 dkg margarin vagy vaj
20 dkg sült tök
30 dkg liszt
1 csipet só
1 teáskanál sütőpor
1 teáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál fahéj
Fél teáskanál gyömbérpor
10 dkg csoki darabka vagy csokicsepp

A puha vajat habosra kevertem a cukrokkal, tojásokkal. Hozzákevertem a villával összenyomkodott sült tököt is. A lisztet összekevertem a száraz hozzávalókkal és kanalanként a tésztához adagoltam. Legvégén kevertem bele az apróra vágott csokoládét.

Sütőpapírral fedett lemezre kiskanállal kis halmokat tettem, 180 fokon ~14 perc alatt világosra sütöttem.



6 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon finom lehet különösen hogy még csoki is van benne.

Katalin írta...

Nagyon csábítóak lettek a kekszeid 😋. A sütőtök nagyon hálás süteményekbe is, én is többször sütöttem már vele.

Vanilin írta...

Nagyon finom lehet! A sütőtökös sütiket imádom! :)

Gerdi írta...

De jó! Legközelebb én is kekszbe rejtem az el nem fogyott sütőtököt- nemrég én is sütöttem vele, csak egy kevert sütit.

Névtelen írta...

Nagyon jó helyre került a sütőtök.

Gizi írta...

Remek ötlet a kekszbe rejteni a sütőtököt, nagyon finom lehet a fűszerekkel és a csokoládéval.