2012. március 16., péntek

Focipálya torta gluténmentes kivitelben


Gyermekkori legjobb barátnőm kisfia sajnos gluténérzékenységgel küzd. Nemrég volt a szülinapja és barátnőm megkért, hogy süssek neki egy gluténmentes tortát. Mivel nagy focista, ezért a focipálya mellett döntöttünk. Nagyon izgultam a sütés előtt, mindennek átolvastam az összetételét százszor is, nehogy valami gluténtartalmú kerüljön a tortába. A piskótát kukoricaliszttel sütöttem, elég szárazak lettek a lapok, de szerencsére Zsuzsi epres krémet kért és mire felvágásra került a torta teljesen átpuhult a krémtől és az eperszemektől. A krémhez egyébként eperpudinggal lazított, könnyű tölteléket készítettem és fagyasztott eperszemeket engedtem ki a hűtőből és azokat sűrűn a krémbe nyomkodtam. A házi fondantomban nem volt semmi tiltólistás, így azzal készült a burkolat, a kapuk és a figura. A füves hatást a tetején egy kis zöld festékkel összemorzsolt kókuszreszelékkel próbáltam élethűbbé tenni.
Nagyon örült az ünnepelt és ami a legjobb volt az egészben, Zsuzsi mesélte, hogy a család el volt hűlve, hogy gluténmentesen készült ez a torta és mégis milyen nagyon finom! Isten éltessen még egyszer Ákos! :-)



13 megjegyzés:

Jámborné Budai Mónika írta...

Nagyon jól meg oldottad,szép lett a torta:))
A focista figurát is te készítettet?

teller-cake írta...

Igen, én csináltam és köszi! :-)

Erzsébet " Lizi írta...

Nagyon jó lett és nem is kicsi ez a focipálya.
Nekem parám van a gluténmentes piskótától,egyszer próbáltam és majdnem a kukában kötött ki,végül tiramisuként végezte.Biztosan nem jól csináltam valamit,ebből is látszik van még bőven mit tanulnom.A figura is nagyon jó lett,nekem még ezt is gyakorolnom kell.

trollanyu írta...

Nagyon profi torta, gratulálok:)A figura is nagyon jópofa lett, nagyon ügyes vagy.

teller-cake írta...

Köszi Lizi és Trollanyu!

Judóca írta...

Nagyon jól néz a focipálya!!! Grat hozzá:)))

Katalin írta...

Volt szíve bárkinek is megenni ezt a csodaságot??????
hihetetlen fantasztikus ügyi vagy:)))

Roza írta...

Nahát, de jó!:) A megajándékozott biztosan nagyon örült neki:) Utólag is Isten éltesse Ákoskát!

teller-cake írta...

Volt nagy öröm és el is fogyott! Ennél nagyobb dicséret nem is kell! :-)) Köszi Judóca, Kati és Róza!

Édes történetek írta...

Szerintem nagyon jó lett!!
Glutén mentes tipp: mandulaliszt vagy őrölt mandula (L.dl)régebben és sokszor ebből csináltam a piskótát és nekem abszolút bevált!

teller-cake írta...

Köszi a tippet Szilvi, legközelebb kipróbálom így is!

Rekaye blogja írta...

Régen jártam Nálad! Mennyi mindent készítettél! Ez a torta tényleg szuper! Én már csak tudom ;)

teller-cake írta...

Köszi, nagy öröm számomra, hogy ilyen finomra és szépre sikerült!