2014. július 27., vasárnap

Csokicsúcsos csokitorta glutén- és laktózmentesen

 

Már régen kikombináltam ezt a receptet a banános tekercsből és a kedvenc csokitortámból glutén- és laktózmentesen, azonban csak most jött el a közzététel ideje.

A piskóta egy könnyű roládlap, amelyben liszt helyett kakaópor szerepel.

A krém egy vízből, pudingporból, étcsokoládéból főzött alapból áll, Liga margarinnal kikeverve.

Díszítésnek arany cukorgyöngyöket és forgácsot, valamint apró csokicsúcsokat alkalmaztam.

Figyeljünk jól az alapanyagok kiválasztásakor, hogy ne tartalmazzon glutént és tejszármazékot a kakaópor, a pudingpor, az étcsokoládé!

Hozzávalók:

Piskóta:
9 tojás
18dkg cukor
1,5 mokkáskanál szódabikarbóna
6dkg kakaó
Krém:
1 csomag gluténmentes, vaníliás pudingpor
3dl víz
10dkg cukor
2 tábla étcsokoládé
1 db Liga margarin
Díszítés:
10dkg étcsokoládé
Kevés olaj
Cukorgyöngyök

A piskótalaphoz a tojásfehérjéket kemény habbá vertem, majd a sárgájákat a cukorral jól kikevertem. A cukros masszához adtam a szódabikarbónával elkevert kakaót, majd óvatosan belevegyítettem a fehérjehabot. Kétfelé osztottam és két sütőpírra kikentem. 180 fokon bő negyed óra alatt készre sütöttem. A kihűlt lapokból 3 karikát szúrtam ki, a maradékokból pedig pogácsaszaggatóval apró köröket.

A krémhez vízből, cukorból, pudingporból sűrű krémet főztem. Gyorsan beleolvasztottam 200 g étcsokit. A kihűlt pudingot a lágy margarinnal habosra keverem. Egy kicsit laza az így kapott krém de egy kis hűtést követően gyönyörűen megdermed. Ezzel töltöttem össze a lapokat, a maradék krémből a kis körökre csúcsokat húztam nyomózsákból. Hűtőben dermesztettem a töltött piskótákat.

A díszítéshez gőz felett egy kis olajjal étcsokit olvasztottam. Ebbe mártottam ki a kis csúcsokat és tetszés szerint spieneltem a torta tetejét. Cukordíszekkel dekoráltam.


13 megjegyzés:

Gerdi írta...

Szépséges, mint mindig!

Luca írta...

Szivesen megkóstolnám ezt a szépséget.....

tejszínhab írta...

Csudaguszta!!! :)

Muskátli Büfé írta...

Csúcs mindegyik csúcs!!! És a torta maga egy csoda!

Hankka írta...

Jaj de szép, elegáns torta! :) És finom! :)

Györgyi írta...

Annyira csábító, gyönyörűséges :)

Anazar írta...

Kérek szépen egy jó, nagy, vastag, kiadós szeletkét!!

Okki írta...

Hú milyen szép!!!

teller-cake írta...

Köszönöm Nektek, örülök, hogy elcsábultatok... :-)

Csigabige írta...

Gyönyörűséges tortát készítettél ismételten! :)

Millye írta...

Nagyon mutatós lett! :)

Noemi írta...

Nagyon tetszik a recept. Viszont kimaradt a leírásból a szódabikarbóna...

teller-cake írta...

Köszönöm, javítottam. :-)