2014. július 24., csütörtök

Ribizliszörp - tartósítószer nélkül :)

 

Az elmúlt évben kisebb mennyiségben, idén azonban már bátrabban főztem ribizliszörpöt. Annyira, hogy 10 liter lett belőle, ami azonban tutira az utolsó cseppig el fog fogyni. :)
 
Gyönyörű a színe és isteni az íze, egy kicsiny napfényes nyár minden korty belőle.

A receptet már egyszer bepötyögtem itt, de most újra bemásolom ide. Vigyétek és készítsétek! :)

Hozzávalók:
 
Egy nagy vajling ribizli
Tiszta víz
Cukor
Szaliciles forró vízzel átmosott üvegek
Celofán 
A nagy vajling ribizlit átmostam majd gumikesztyűs kézzel jól összenyomkodtam. Az így kapott gyümölcspépet a térfogatával megegyező mennyiségű vízzel felöntöttem, egy napot így hagytam állni
Másnap egy tiszta anyagon átszűrtem a gyümölcsöt. Lemértem a kapott lé mennyiségét, literenként 80dkg cukrot adtam hozzá.

A cukros keveréket felforraltam és fél óráig főztem kis lángon. Ezután tiszta, forró, szaliciles vízzel átöblített üvegekbe öntöttem szét, celofánt tettem a kupak alá és lezártam. Száraz dunsztban hagytam lassan kihűlni a szörpöket.
Nagyon finom lett!!! Pont annyi vízzel kell felönteni mint egy bolti szörpöt, semmivel sem kevésbé édesebb vagy finomabb! Sőt....! ;-P

7 megjegyzés:

Kati írta...

Nagyon fincsi :)

Katalin írta...

Gyönyörű képeket készítettél róla, és nem mellesleg nagyon finom lehet :-) Szép a színe is!

teller-cake írta...

Köszönöm Katik! :) Tényleg nagyon finom.... :-P

Muskátli Büfé írta...

Micsoda szépséges üveged van ennek a finomságnak! Szörpöt még nem készítettem, de nagy előnyének tűnik, hogy nem kell lebogyózni a ribizlit :) köszi

Györgyi írta...

Szeretem, de visszatart a ribizli szüretelése. Ezért marad a gyönyörködés a te szörpjeidben :)

Millye írta...

Köszi, mi is nagyon szeretjük :)

teller-cake írta...

Köszi csajok! :) Nem nagy ügy a szedés sem ha jó társaságban teszi az ember...az anyukájával... <3