2018. október 26., péntek

Boszorkányujj sütemény Brrrrr....

 
 
Veronikám közelgő szülinapi partijára az amerikai ünnep közelsége miatt Halloween bulit találtunk ki. Gondoltunk töklámpást, halloweenes gumicukrot (tavaly ennek nagy sikere volt) és néhány "borzasztó" aprósüteményt. Ezek közül elsőnek a boszorkányujjat hozom.
 
A boszorkányujj nem újdonság az internet képei között, de magam még sosem készítettem el. Meg kell mondanom, bármilyen szörnyen is néznek ki, a készítést nagyon élveztük a lányokkal. Sokat nevettünk mind a formázás, mind a díszítés művelete alatt.
 
Könnyen és gyorsan elkészülő borzalomról van szó. :-))
 
Hozzávalók:
25 dkg liszt
15dkg vaj
15dkg darált dió
10dkg porcukor
1 citrom reszelt héj
2 tojás
 
40db mandula
Pár kocka csokoádé
Ételfesték (opcionális)
 
A mandula és csoki kivételével a hozzávalókból linzertészát gyúrtam. Lisztezett deszkán kisodortam, újjnyi vastag rudakká formáltam, ~10 cm hosszúra vágtam. A rudakat sütőpapírra helyeztem. A végéba nyomtam körömnek a mandulát. Kicsit göcsörtösre csomkodtam és késsel ráncokat nyomtam a középrészre.
180 fokon ~negyed óra alatt világosra sütöttem.
A köröm tetszés szerint formázható: ételfestékkel, olvasztott csokoláséval.

 
 

9 megjegyzés:

Katalin írta...

Kicsit bizarr, de nagyon ötletes :-) El is hiszem, hogy a lányoknak tetszett a készítése :-)

Éva írta...

Kellemes berzenkedést kívánok lánykádéknak és boldog szülinapot Veronikának! Napokban én a "Vidék íze " újságban fedeztem fel egy hasonló elnevezésű de az húsból készült:)

Katalin írta...

Elfelejtettem, hogy Veronikának boldog szülinapot :-) Isten éltesse sokáig, sok-sok örömmel!

teller-cake írta...

Köszönöm a jókívánságokat a nevében is!

KonyhaMalacka írta...

Akármilyen borzongató, ez biza nagyon guszti és ötletes süti :)

Luca írta...

Gondolom nagy sikere volt a lányoknál.

teller-cake írta...

Borzasztó sikere volt... 😀

marisz57 írta...

Nahát! Ezek a festett körmű boszorkák...Megvan a véleményem a boszorkányujjakról - biztos finomak voltak! :D

teller-cake írta...

😄