2018. október 14., vasárnap

Komáromi kisleány a magam módján


Férjem az októberi születésnapjára általában az ország aktuális tortáját kéri elkészítésre, már ha ízlett neki az eredeti. Így készült már el nálunk többek között a szilvagombóc torta, ribizlihabos almás-réteges torta. Az idei nyertes, Komáromi kisleány, nagyon ízlett mindkettőnknek. A körte, a gyömbér, az ét- és a fehércsoki igazán jól harmonizálnak egymással.
 
A recept megalkotásánál a piskótánál jó forrásból kaptam tippet az összetevőkből :-DD, a többi résznél már sötétben tapogatóztam. Végül egészen jól sikerült a végeredmény, nekünk legalábbis ízlett nagyon. :-)
 
Nagy szerepet játszott az ízhatás kialakításában egy üveg gyömbér curd (grapefruitból már én is készítettem ilyet), amit Angliából kaptam ajándékba kedves barátoktól. Könnyű volt így a dolgom, legalább ezzel nem kellett vacakolnom.
 
Elég időigényes a recept, de ez minden ország tortára jellemző...de kalandra fel, vágjatok bele!
 
1. lépés:
Linzertészta reszeléknek: 6dkg darált dió, 3dkg liszt, 3dkg vaj, 3dkg porcukor, kis fahéj . linzertésztává gyúrtam, a fagyasztóba tettem megdermedni.
Piskóta: 10dkg cukor, 5dkg darált dió, 5dkg liszt, 1 evőkanál méz, 1 kiskanál sütőpor, 3db tojásfehérje, 1 evőkanál olaj
A szárazanyagokat összekevertem. A fehérjét kemény habbá vertem, a mézet belecsorgattam, egy keveset kivettem a habból, ebbe alaposan elkevertem az olajat. A két habotlinzertésztát a tetejére reszeltem nagy lyukú reszelővel (ez a ropogós réteg). 170 fokon ~20 perc alatt készre sütöttem.
és a szárazanyagokat összevegyítettem, és zsírozott-lisztezett kerek formába (~24cm) öntöttem. A
 
2. lépés:
Körteréteg: 1 üveg körtebefőtt, 5dkg cukor, 2 evőkanál méz, 5dkg zselatin+50g körtebefőttlé, 2 evőkanál gyömbér curd
A körtét leszűrtem, kockára vágtam, mézen megpirítottam. Hozzáadtam a curdot és a körtelében felpuhított zselatint. Follpackkal bélelt kisebb kerek tortaformába simítottam, hűtőbe tettem dermedni.
 
3. lépés:
Csokiréteg a körtén: 1 db tojássárga, 10dkg tejszín, 5dkg étcsokoládé
A tojássárgát és a tejszínt gőz felett besűrítettem majd beleolvasztottam a csokit. Ezt a megdermedt körte tetejére kentem, együtt hűtöttem tovább.
 
4. lépés:
Fehércsoki krém: 4dkg fehércsokis pudingpor (dr.Oetker), 6dkg cukor, 10dkg fehércsokoládé, 4 dl tej, 5dl teszín, 10g zselatin 100g vízben oldva.
A pudingporból, tejből, cukorból pudingot főztem, beleolvasztottam a tábla fehércsokit, kihűtöttem. A tejszínt kemény habbá vertem (fixálóval), ebbe vegyítettem a pudingot és a felovasztott zselatint.
 
5. lépés:
Összeállítás: A piskóta köré karikát tettem. A fehércsokis krém felét belesimítottam. Rácsúsztattam ügyesen a megdermedt körte-csoki karikát. A maradék krémmel feltöltöttem a karikát. Hűtőben 12 órát dermesztettem.
 
6. lépés:
Csoki ganache a tetejére: 1dl tejszín, 10dkg étcsoki A tejszínt felforraltam, a csokit beleolvasztottam, simára kevertem. Hűtés után ezzel vontam be a torta tetejét.
Tejszínhabbal, curddal és csoki díszekkel dekoráltam.
 
 

9 megjegyzés:

marisz57 írta...

Zsuzsa, nagyon szép lett ez a "Komáromi kisleány! És már a külleme feltételezi a "jóságát"! 😉
Isten éltesse sokáig a férjedet - veled együtt, hogy még sok hasonló szép és finom tortát készíthess a születésnapjára! 😊

Katalin írta...

Kedves Zsuzsa, Isten éltesse a férjedet, nagyon szép és finom tortával lepeted meg :-) Nagy munka lehetett, de aki tud, az tud :-) :-)

Vanilin írta...

Hűű, ez csodálatos! :) Hát még az íze milyen lehet! Isten éltesse a férjedet sokáig! :)

Éva írta...

Csodás ez a torta de elég volt végig olvasni nem hiszem hogy belevágnék az elkészítésébe! Kóstolást szívesen vállalnék:-)) Isten éltesse férjedet nagyon sokáig erőben egészségben!

KonyhaMalacka írta...

Azta, ez aztán a torta :)

tejszínhab írta...

Csodás, mi is kóstoltuk, nagyon finom, gondolom a tiéd nemkülönben :)

Ani írta...

Boldog születésnapot és Isten áldását kívánom a férjednek. Ilyen tortákért érdemes egy évet öregedni!SOHA NEM LENNÉK RÁ KÉPES, HOGY ILYEN CSODÁKAT ALKOSSAK. GRATULÁLOK NEKED IS.

teller-cake írta...

Köszönöm lányok mindkettőnk nevében!

Luca írta...

Szuper lett. Ügyesen kitaláltad. Nekem idén jobban ízlett a cukormentes torta.