2023. január 26., csütörtök

Monte Carlo keksz (Monte Carlo bicuits)


2020-ban voltunk utoljára síelni, pedig előtte 9 évig szinte megszakítás nélkül jártunk. De aztán jött a covid a maga hozományaival és nem tudtunk elutazni. 2022 karácsonya előtt arra kértek minket a lányok, hogy nekik nem kell semmilyen ajándék, csak menjünk el síelni... <3 És így is lett... :-)

Az osztrák Schladmingban töltöttünk egy felejthetetlen hetet a havas sípályákon.  Olyan jó volt újra sok havat látni és a pályákon síelve gyönyörködni az Alpok vonulataiban. 

Persze ha már síelés, akkor jött a következő követelés: meglepetés kekszverzió készítése, elrejtése az utazásig (:-D), majd a sípályán történő megörökítés. 

Idén a Monte Carlo kekszre esett a választásom, amelynek komoly történelme van: egy ikonikus ausztrál édes keksz, 1926 óta gyártja az Arnott's Biscuits Holding. A kekszek jellegzetessége: mindkét oldala érdes, enyhe méz-és kókuszízű a kekszréteg, krémes töltelék és málnalekvár a dupla töltelék.

Több receptből gyúrtam egyet és mert a leírás szerint mézes a kekszréteg - de egyik receptben sem szerepelt méz (?) - én azzal is megtoldottam. Illetve málnalekvár híján anyukám ribizlilekvárját tettem bele. Nem tudom, hogy málnával hogyan működik, de ribizlivel - tökéletes! :-) 

Eddigi síelős kekszeink: szemüveg keksz, twix keksz, cukorszoknyás-csokis keksz, Montécaos keksz, Veronika&Petra keksz birsalmasajttal, tükörtojás keksz, spirálkeksz cukorbundában

Hozzávalók:
Keksz:
18 dkg vaj
11 dkg porcukor 1 vaníliás cukorral

1 evőkanál méz
1 egész tojás
29 dkg liszt
1 kiskanál szódabikarbóna
5 dkg kókuszreszelék
Töltelék:
Málna-vagy ribizlilekvár
6 dkg vaj
6 dkg porcukor (eredetileg 15!, szerintem az rengeteg)

A tésztához a puha vajat, tojást, cukrokat, mézet habosra kevertem, ehhez mentek hozzá a szárazanyagok. Puha tészta lett a végeredmény, ezekből diónyi golyókat formáztam és sütőpapírral fedett lemezen villával kissé lelapítottam (így lett érdes a felület). 180 fokon ~15 perc alatt világosra sütöttem.

A krémhez a puha vajat a porcukorral kihabosítottam. Ezzel a krémmel megkentem egy kihűlt korongot, a párját dzsemmel kentem meg és összeragasztottam.

Egy nap állás után az igazi... <3 





10 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon szép helyen jártatok ismét, és ott még hó is van 😊!
Finom kekszet vittetek az útra, látszik a lányokon hogy milyen örömmel eszik! Nagyon szuperek a művészképeid, ügyesen meg tudtad állítani a kekszeket a síbot tetején 😊!

KonyhaMalacka írta...

Örülök, hogy eljutottatok sielni, kedveltem a kekszes bejegyzéseket :) A süti természetesen nagyon guszti !!

teller-cake írta...

Katalin, szuper volt ennyi havat látni! A síboton keksz-egyensúlyozásnak már mestere vagyok...:-D
KonyhaMalacka: de jó, hogy benéztél! Merre tűntél el ilyen sokáig?

teller-cake írta...

Köszönöm! ;-)

teller-cake írta...

Gyere gyakrabban most már, jó, hogy itt vagy!

Gizi írta...

Csodaszép fotón örökítetted meg a finom kekszeket, már a látvány is meghozta a kedvemet a kekszsütéshez. Én is többször megsütöttem már, nagyon szeretjük.

Gerdi írta...

Csodás keksz - én is szemeztem már vele, de még nem készült el-, szépséges táj! Réges rég tapostam ennyi havat...

Ani írta...

Nagyon finom kekszet sütöttél. Biztos jó lesz síelés nélkül is.

Éva írta...

Nagyon jó keksz tetszik, elkerülte a figyelmemet eddig.

marisz57 írta...

Nagyon jó fotókat mellékeltél ehhez a poszthoz! A kekszek pedig isteniek lehettek! :)