2023. április 16., vasárnap

Diós-narancsos sütemény mascarponéval


Még februárban készült ez a sütemény, amikor mindig sok narancs volt otthon. A Femina oldalon találtam rá és nagyon bejött nekünk. Annyira, hogy kétszer is elkészült.

Annyit turbóztam még a recepten, hogy kaptam ajándékba egy üveg házi készítésű narancsszirupot és én ezzel is megkentem a piskótát.

Próbáljátok ki bátran, könnyed és gyümölcsös és sajnos - mint a legtöbb sütemény - másnap az igazi... :-))

Hozzávalók:
Tészta:
16  dkg liszt
14 dkg darált dió
2 teáskanál sütőpor
1 csipet só
Késhegynyi szódabikarbóna
22 dkg cukor
1 vaníliás cukor
4 tojás
Krém:
2 dl tejszín
2 evőkanál porcukor
1 vaníliás cukor
1 habfixáló 
25 dkg mascarpone
Gyümölcs réteg:
2-3 narancs apróra szeletelve
1 csomag tortazselé - leírás szerint elkészítve

A tojásfehérjét kemény habbá vertem 2 kanál cukorral. A sárgáját habosra kevertem a többi cukorral. A száraz hozzávalókat kanalanként adagoltam a masszához - felváltva a kemény fehérjehabbal. Sütőpapírral bélelt tepsiben 180 fokon készre sütöttem.

A kihűlt piskótát megkentem a narancssziruppal - ez opcionális.

A tejszínt habbá vertem a cukrokkal és a fixálókkal. A mascarponét kihabosítottam, a tejszínnel összevegyítettem. Ezzel kentem meg a kihűlt piskótát.

A krém tetejére rendeztem a narancs darabokat, majd bevontam tortazselével.



5 megjegyzés:

Katalin írta...

De finom lehetett, csak gondolom sajnáljátok, hogy már rég elfogyott. Nagyon guszta 😊!

Éva írta...

Nagyon finom és látványos süteményt készítettél!

Ani írta...

Ó, de jól néz ki! Nagyon finom lehetett, szeretem a narancsot.

Gizi írta...

Nagyon finom süteményt sütöttél, látszik rajta hogy jó szaftos a tésztája, a mascarponekrém pedig biztosan nem rontotta el. :) Nagyon szeretem a mascarponéval készült krémeket.

Vanilin írta...

Remek süti! :)