2023. október 8., vasárnap

Garibaldi keksz

Egy lusta szombat délután néztem a tévében Miss Marple sorozatból "A kristálytükör meghasadt" című részt. Miss Marple éppen Craddock felügyelőt fogadja otthonában. A nyomozó néni süteményt nyújt a felügyelő felé : "Egy kis Garibaldit?", amit a felügyelő egy mozdulattal elutasít. Milyen rosszul tette!!


Utánanéztem a neten ennek a finom, vajas, mazsolás keksznek és Brioche blogján történelmi áttekintést is olvashattam hozzá

A recepten csak annyit változtattam, hogy sima mazsolát használtam hozzá, nem aranymazsolát, valamint nekem 1 db tojássárga nem volt elég a tésztába - nem állt össze linzernek - így egy egész tojást tettem bele. Illetve nem volt vaníliás fűszerkeverékem, ezért "Marika néni almáspitéje" fűszerből tettem bele egy mokkáskanálnyit.

Úgy látszik, a vaj és a mazsola népszerű az angol teasüteményekben, egyszer már készítettem Miss Marple kedvencét, az is hasonló összetevőkből állt. 

Mindkettő nagyon finom! Legközelebb duplázni fogok

Hozzávalók:

11 dkg porcukor
11 dkg vaj (ez fontos, ne margarin legyen!)
1 egész tojás + 1 db fehérje
22 dkg liszt
1 csipet só
5 dkg mazsola
Fél citrom reszelt héja
Kristálycukor a szóráshoz
1 mokkáskanál vaníliás vagy almás pités fűszer (opcionális)

A mazsolát apró kockákra a aprítottam.

A száraz hozzávalókból, tojásból, puha vajból a mazsolával, fűszerekkel puha linzertésztát gyúrtam. Fél órát pihentettem a tésztát a hűtőben.

Lisztezett deszkán a tésztát 2-3 mm vékonyra nyújtottam, derelyevágóval formáztam. A formázott kekszeket sütőpapírral fedett lemezen 160 fokon ~12 percet sütöttem. Amikor már éppen pirult, a plusz fehérjét villával habosra vertem. Kiszedtem a tepsit, megkentem a kekszeket a laza fehérjehabbal és meghintettem kristálycukorral. Így sütöttem még ~5 percig.

Köszönöm Miss Marple! :-D



5 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon tetszik a kekszed. Milyen jó hogy nézted a TV-t és ihletet merítettél erre a finom kekszre, már vaj nekem nem nagyon szokott itthon lenni de margarinnal szívesen tennék egy próbát!

Katalin írta...

Finom, nevezetes kekszet sütöttél, nagyon jól néznek. Szuper!

Gizi írta...

Nagyon finom, és omlós lehet ez a keksz.... lassan el kell kezdeni megtölteni a kekszes dobozokat. (a férjem nagyon szereti majszolni esténként :) ) Köszönöm a receptet, megfogom sütni.

Névtelen írta...

Finom lehet az összetevőkből ítélve. Vajjal igazán finom minden, de én is, mint Éva margarint szoktam használni a kalóriák miatt.

Luca írta...

De jó, hogy megnéztem miket sütöttél mostanában. Ez is isteninek tűnik, ki fogom próbálni. Az angolok nagy kekeszesek..