2023. november 11., szombat

Túrós libasüti Márton napra


Mindig tartjuk a Márton napot egy kis liba evészettel és persze keresztfiam köszöntésével. Isten éltessen Marci itt is! :-)

Idén egy kis Márton napi desszerttel is készültem, a receptet itt találtam meg csokorba kötve. A receptet feleztem. Nem is tudtam, hogy ennyi Márton napi sütemény van...

Egy egyszerű, túrós linzerről van szó, a formázás jelentett inkább nehézséget. Liba-vagy madárforma kiszúróm nincs, ezért egy ellapított szív. és egy babapiskóta kiszúróval formáztam a tésztát. 

Bevonatnak citromlével kevert porcukormázat és sima porcukor-szórást alkalmaztam. Néhány liba natúr maradt. Mindegyik gyorsan fogyott. :-)

Hozzávalók:
10 dkg túró
5 dkg cukor
4 evőkanál olaj
3 evőkanél tej
1 tojás sárgája
1 cs. vanillincukor
40 dkg liszt
0,5 csomag sütőpor
Csipetnyi só
Mazsoladarabkák a szemeknek

A túróhoz sorjában hozzákeverjük a tejet, olajat, cukrot, tojást, sót. Hozzáadjuk a sütőporral és vanillincukorral elkevert lisztet, és jól összedolgozzuk a masszát. Ezután kinyújtjuk a tésztát, libaformákat szaggatunk belőle, vagy előre megrajzolt és kivágott libaformát vágunk ki.
A szemeknek mazsoladarabkákat teszünk. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük, 180 fokon ~15 percig sütjük.



5 megjegyzés:

Gizi írta...

Finom lehetett ez a libasereglet, nem csoda hogy gyorsan fogyott. Szépen kidekoráltad őket.

Katalin írta...

Nagyon aranyos mind a háromféle! 😊 És fincsik is lehettek!

Éva írta...

Nagyon mutatósak és finomak lehettek. A kreatív megoldásod forma tekintetében tetszik !

Luca írta...

Nagyon jó kis libák lettek, kicsit tökölős lehetett a formázás. Tuti nagyon finom lett.

Ani írta...

Zseniális! Nekem ez a formázás biztos nem jutott volna az eszembe.