2012. május 29., kedd

Fehér csokis-sárgabarackos zabpehelysüti


Tovább folytattam ismerkedésemet a zabpehellyel és így készültek el nálam ezek a fenséges kekszek. Alapvetően nem vagyok oda az ilyen jellegű sütikért, amikben nincs töltelék és nincs rajtuk valami bevonóanyag (mondjuk csokiiiii...), de ezek mégis nagyon ízlettek! Sőt, rekordgyorsasággal fogytak el a fémdobozból amelybe hosszabb tárolás céljából tettem be őket. A hosszú tárolás terve így dugába dőlt, mert rajtam kívül mind a férjem, a gyerekek és végül az anyósom is :-))) rájártak amikor felfedtem a doboz titkát. Hozom is gyorsan a receptet, mert ígéretet tettem, hogy közkinccsé teszem. :-) 
Egyébként az ötlet ismét a Sütés bibliájából származik, ahonnan a múltkor a Karamellflant készítettem. (Tényleg nem nagyon igyekszem visszaadni ezt a könyvet...)

Hozzávalók:

18 dkg margarin vagy vaj
14 dkg kristálycukor
1 tojás
16 dkg liszt
1 teáskanál szódabikarbóna
24 dkg zabpehely
100 g fehér csoki feldarabolva
100g aszalt sárgabarack feldarabolva

A sütőt előmelegítettem 190 fokra, egy sütőlemezt befedtem sütőpapírral. Egy nagy tálban habosra kevertem a vajat a cukorral és a tojással. Hozzákevertem a lisztet, zabpelyhet, szódabikarbónát, majd végül a csoki-és aszalt sárgabarack darabkákat. Vizes kézzel diónyi golyókat formáltam, ezeket a sütőlapra helyeztem. 10-12 perc alatt készre sütöttem őket. Világosbarnára kell csak pirulniuk, nem kell túlsütni őket!
Vigyázat, ezek a zabpelyhes édességek tényleg függőséget okoznak! :-)))

10 megjegyzés:

marisz57 írta...

Nagyszerű recept, nálam is ki lesz próbálva!

Anazar írta...

Éljen a zabpehely!! Sárgabarackkal lehet csak finom!

heti menük írta...

Egyre inkább kedvet érzek a zabpehely kipróbálásához, mert (bevallom őszintén) még soha nem használtam fel süteményekhez. De olyan jól néz ki a kekszed és olyan jól hangzik hozzá a sárgabarack, hogy nem bírok tovább magammal...:)

Luca írta...

Finomnak hagzik.

teller-cake írta...

Marisz: remélem ízleni fog!
Anazar: hajrá szerintem is! Legközelebb mazsolával vagy szilvával is kipróbálom.
Heti Menü: én is nehezen álltam rá, hogy kipróbáljam a zabpelyhet, de nem bántam meg! :-)
Luca: az is, finom! :-)

Emi írta...

Nekem is sorra jönnek a zabpelyhes ötletek amióta kipróbáltam:) Nagyon finom, imádom. Ezek a kis kekszecskék meg... ismerős az addig járunk rá, amíg elfogy helyzet:))

Jámborné Budai Mónika írta...

Fenséges lehet,a hozzávalókból ítélve:))

Katalin írta...

finom is lehet, nemcsak csodagyönyörű

teller-cake írta...

Köszi lányok! :-)

Ditka írta...

Finom lehet, de én inkább majd étcsokival fogom megsütni.