2013. március 12., kedd

Angol-puncs torta


Már nagyon gyülekeztek a különböző piskótamaradékok a mélyhűtőben, így a hétvégére készítettem magunknak egy puncstortát. De nem akartam a hagyományos, cukormázas bevonatú verziót, hanem az egyik kedvenc cukrászsüteményem - az angol puncs szelet - nyomán tejszínhabos verziót terveztem be. Nagyon jól tettem! Hamar rájártunk és elpusztítottuk ezt a finomságos és mutatós tortát...:-P

Hozzávalók:
Piskóta:
6 tojás
28dkg cukor
20dkg liszt
6 evőkanál víz

Csíkos piskóta: (el is hagyható, de így mutatósabb, itt egy másik ilyen csíkos oldalú lime-tortám)
2 tojás
2 evőkanál cukor
2 evőkanál liszt
Pár csepp piros ételfesték

Cukorszirup:
2dl víz
18dkg cukor
Rum vagy rumaroma
Egy citrom és egy narancs reszelt héja
Pár csepp piros ételfesték

Továbbá:
Lekvár
2dl tejszín
2 csomag vaníliás cukor
1 csomag habfixáló
Rum és narancsaroma

A piskótához a tojásfehérjéből kemény habot vertem, a sárgáját pedig habosra kevertem a cukorral és a vízzel. Hozzáadtam a lisztet, majd a kemény tojáshabot. Zsírozott-lisztezett kerek tortaformában ~35 perc alatt, 180 fokon tűpróbáig készre sütöttem.
A csíkos piskótához a tojásfehérjéket kemény habbá vertem, hozzáadtam a cukrot, majd kis idő elteltével a tojássárgákat. A lisztet óvatosan kevertem a habba és a kapott massza felét sima-csöves nyomózsákba töltöttem. A zsákból sütőpapírra csíkokat nyomtam egymás mellé úgy, hogy "egy csíknyi" hely maradjon köztük. A maradék masszát óvatosan megszíneztem ételfestékkel, betöltöttem a zsákba és a sárga csíkok közötti részeket rózsaszín piskótával töltöttem ki. 180 fokos sütőben 10 perc alatt készre sütöttem.
A kihűlt kerek piskóta alsó egyharmadát levágtam, lekvárral megkentem és egy tortakarikát helyeztem köré. A maradék piskótát kockára vágtam. (Nálam ez a lépés most elmaradt mert volt maradék piskótám, így csak 2 tojásból sütöttem egy kerek alapot)
A csíkos piskótát felvágtam úgy, hogy ki tudjam vele bélelni a tortakarika oldalát körben. (A maradék mehet a kockára vágott tésztákhoz!)
A sziruphoz a vizet a cukorral felforraltam, ízesítettem, szineztem. A kockára vágott piskótákat nyakon öntöttem a sziruppal és óvatosan elkevertem. Az így kapott tölteléket belenyomkodtam a piskótával bélelt tortaformába. Hagytam kihűlni.
A tejszínt a vaníliás cukorral és a fixálóval kemény habbá vertem, rum- és narancsaromával ízesítettem és pár csepp festékkel megszíneztem.  Habzsákból a torta tetejét dekoráltam vele készre.

28 megjegyzés:

Györgyi írta...

Micsoda látványos finomság! Ezt a csíkos piskótát ki kell próbálnom, mert annyira mutatós :)))

Petra írta...

Imádom a puncstortát, de a tömény cukormáz nem a kedvencem. Nagyon látványos és finom, ahogyan elkészítetted. :)))

Okki írta...

Nagyon finomságosat készítettél, és nagyon szép is. :)

tejszínhab írta...

Valóban nagyon mutatós, de én elsősorban az íze miatt járnék rá ;)

Linyah írta...

Ez a csíkos oldalrész nagyon tetszik! A puncstorta meg a kedvencem :)

heti menük írta...

Magamtól nem jöttem volna rá arra, hogy mitől csíkos a torta széle. Ebből is látszik, milyen járatlan vagyok ezekben a dolgokban. Ezért (is) imádok hozzád benézni! Mindig tanulok valamit! Nagylányom kedvence a puncs torta. Áprilisban lesz a 14. szülinapja. Már kinéztem neki a facebook tortát, amit elképzelhető, hogy puncs tortaként valósítok meg. Köszi az ötleteket:)

Marka írta...

EZ egyszerűen gyönyörű! És persze imádom is a puncstortát és a héten ez már a második , ami szembe jön velem, úgyhogy nekem is el kell készítenem: legalábbis én jelnek veszem! De ha marad a tiédből, akkor már nyitom is az ablakot és nem kell sütnöm! :-)))

Muskátli Büfé írta...

Annyira szeretem a puncstortát! Anno - 30-40 éve - pedig vélhetően nem a legfrissebb alapanyagokból készült :)

Ditti írta...

Apukám kedvence a puncstorta! lehet, hogy szülinapjára ezzel lepem majd meg (márc.30.). :)

teller-cake írta...

Janka: próbáld csak ki, menni fog, tudom! ;-)
Petra: akkor Neked is így kell kipróbálnod, fantasztikus!
Okki: köszi! ;-)
Tejszínhab: igazad van! De mindig jó egy kis gyakorlás, egy kis dekorálás...:)
Linyah: akkor ez Neked kötelező!! :)
HetiMenü: nagyon ütős lesz így a tortád ezzel a belsővel és a FB-külsővel, már alig várom! :))
Marka: nyithatod az ablakot......:)))
Muskátli Büfé: cukrászdákban általában un. nemes-hulladékból készül, de nincs abban semmi rossz: süteményszélek és főtt krém maradék. :)
Ditti: remélem ízleni fog Neki! ;-)

Jámborné Budai Mónika írta...

Nagyon jó lett és csodásan néz ki. Biztosan megkóstolnám mert hívogat , hogy vegyek belőle:))

Millye írta...

Hogy Te milyen kreatív vagy! Csak ámulok, hogy milyen szépet alkottál megint! :)

Váradi Zsolt írta...

Imádom a puncstortát és társait. Nagyon durván néz ki, beindult a nyálelválasztásom.

Luca írta...

Biztosan nagyon finom. És nagyon klasszul néz ki

Dina írta...

Hú, másodszor olvasom a héten, hogy cukikban hogyan készül a puncsmassza. Nem. :) Legalábbis már nem. A süteményszélek szigorúan mennek grammra mért selejtbe. Fura is lenne az epres-tejszínes sütiszélt összegyúrni a párizsi krémes csokitortával, és a leveles tésztás krémesszéllel. Szóval. Legtöbbször egységes nagyságúra sütött piskótalapokból szúrjuk ki pl. a Dobos lapokat (téglalapból köröket, így tuti van anyagmaradék), vagy vágunk az adott süteményhez méretben illő darabokat. Az itt leeső piskóta darabok kerülnek egy közös tálba, azaz ezek még betöltés ELŐTTI piskótadarabok, és nem a szélek. Krémmaradék nem kerül rájuk. Ezek nap végén mindig selejtezésre kerülnek, ha nem használjuk fel, azaz a puncsgolyó, a puncskocka, szelet és mignon, valamint a torta is friss, sima illetve kakaós piskóta darabok, párizsi krémmel és rummal összegyúrva. Nincs benne más. :) Ja, baracklekvár csak az illesztéseknél van, (torta alsó-felső lap, mignon alsó-felső lap, stb.) a puncsmasszában nincs. :) Hú, bocsi, hogy ilyen sok lettem, de kikívánkozott. :D Amúgy nagyon vagány lett a tortád! Stílust teremtesz vele. :)

Hankka írta...

Egyik nagy kedvencem a puncstorta, de még soha nem készítettem, talán a cukormáz miatt! :) A te tortád viszont nagyon tetszik, meg is jegyzem magamnak! :)

Unknown írta...

De finom lehet! Én ugyan nem vagyok nagy rajongója a puncs tortának, na de így tejszínhabbal jobban csúszna :)

Zsuzska írta...

Hű, nagyon jól néz ki! Épp a hétvégén ettem puncsgolyót egy cukrászdában, ők dióba hempergették! De a Tiéd sokkal szebb!!! :-)

HajniZoli írta...

Ez a csíkozás nagyon tetszik, majd bevetem én is valamilyen alkalomra. Mindig tanulunk:-)

teller-cake írta...

Mónika: küldöm is a kóstolót...;-)
Millye: köszönöm!! :)
Zsolt: és ha még kóstoltad volna...;-)
Luca: köszi! :)
Dina: de jó, hogy ezt így leírtad, köszönöm mindenki nevében! :)
Hankka: csak biztatni tudlak! :)
Vikvi: tegyél egy kísérletet és meglátod, hogy bejön majd Neked is! :)
Zsuzska: köszi a bókot!
HajniZoli: egyszerű technika, de nagyon feldobja a tortákat!

csaniko56 írta...

No ez az a puncs amit én is szívesen megennék !!!
Majd húsvétra időben rendelek !!! P.A.

Gerdi írta...

Nagyon tetszik a csíkos oldala, meg az, hogy tejszín van a tetején, nem cukormáz. Régóta szemezek a puncstortával, csak magamat szeretném tesztelni, hogy tényleg nem szeretem? Mert a puncsos az egyedüli fagyi meg puding, amit nem eszek meg. De gondolom a süti nem olyan ízű.

teller-cake írta...

Anyu: rendelés rögzítve! ;-)
Gerdi: ennek nem sok köze van valóban a puncs fagyihoz vagy pudinghoz, tégy egy próbát, tudod, a puding próbája is az evés! ;-DD

trollanyu írta...

Bevallom, a puncsos sütikkel hadilábon állok, Gerdihez hasonlóan:) De ez nagyon jól néz ki, úgy érzem ki kell próbálnom, kinézetre úgy gondolom ezt nagyon tudnám szeretni:) Szép hétvégét, szép ünnepet:)

Kati írta...

Még sosem ettem puncstortát, semmilyen változatban, sajna. De a tied olyan szép, szívesen megkóstólnám, de a torták nem az én világom, nem tudok szép tortát készíteni.
Légyszi nézz be hozzám, húsvéti ajánlóra invitállak:)

teller-cake írta...

Trollanyu: nagyon remélem, hogy ízleni fog ha kipróbálod, mert tényleg nagyon finom! :)
Kati: óh, biztos vagyok benne, hogy tudnál Te szép tortákat! Megyek, megnézem a játékodat. :)

marisz57 írta...

Nagyon mutatós lett a tortád, és biztos finom is! Mi is szeretjük a puncsos édességeket.

teller-cake írta...

Köszi Marisz! :)