2018. augusztus 17., péntek

Almás palacsinta


Férjem fűzött meg, hogy készítsek almás palacsintát, de úgy, hogy a reszelt alma a tésztában van. Én eddig mindig csak almatöltelékes változatot készítettem - sima édes palacsinta almatöltelékkel megtöltve, csokiöntettel leöntve. Így most új recept után néztem.
 
Nagymamám 1968-as kiadású Édeskönyvében meg is találtam a tökéletes receptet. Hozzáteszem, a mennyiségeket nem méregettem, de azért leírom az eredeti instrukciót. A tej egy részét bubis ásványvízzel helyettesítettem.
Nekem ebből a mennyiségből 12 db, felnőtt tenyér nagyságú papalcsinta jött ki.
 
Hozzávalók:
1 tojás
Kis só
1 dkg cukor
2 db alma reszelve (kisebb)
1dl tej
2dl szóda
11dkg liszt
Olaj
Töltelék: fahéjas porcukor
 
A reszelt almát a tojással, cukorral, sóval elkevertem. Hozzákevertem felváltva a folyadékot és a lisztet addig, míg megfelelő sűrűségű - nem híg, nem is sűrű - tésztát kaptam.
Némi pihentetés után nekiálltam a sütésnek.
Olajozott teflonserpenyőbe felnőtt tenyér nagyságú köröket próbáltam öntögetni. Némi sütés után forgatás, majd a kész korongokat meghintettem fahéjas porcukorral és ketté hajtottam.
 
 
 

7 megjegyzés:

Anikó írta...

Próbáld ki egyszer - feltéve, ha szeretitek - sósan, káposztásan, szintén mennyei egy jó gulyásleves után például. Minden ugyanez a recept szerint, mint fent, csak az alma és fahéj helyett 10-20 dekányi pirított reszelt fejeskáposzta a tésztába keverve. Picit több sóval. Ha kisült kevés őrölt borssal meg lehet hinteni. Nagyon finom.

tejszínhab írta...

Igazi nagyi-féle recept! Feltétlenül kipróbálom :)

teller-cake írta...

Köszi a tippet, kifogom próbálni. 🙂

teller-cake írta...

Nagyon fincsi....

Katalin írta...

Nagyon guszták lettek, finom a fahéjjal!
Hasonlót mi is szoktunk sütni, mármint a férjem, mert a palacsintákat mindig ő szokta sütni :-) Csak abban egy kis élesztő is van. Nagyon szeretjük :-)

KonyhaMalacka írta...

Megint olyasmit készítettél, amit most rögtön megszeretnék csinálni :) Guszta nagyon !

marisz57 írta...

Gyönyörű látvány! Mindenféle palacsintát szeretek hidegen, melegen...:D