2024. március 1., péntek

Wilder Kaiser keksz kókuszos-gesztenyés (Wilder Kaiser Keks)


Nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy ismét aktívan tölthettem el egy hetet a családdal Ausztriában, ezúttal Kitzbühel környékén. A síelés mellett meglátogattuk Ellmaut is a Wilder Kaiser lábánál, ahol a Hegyi doktor újra rendel sorozat rendelője is található. A sorozat iránti szeretetünk egész biztosan a forgatási helyszínből ered, hiszen évek óta rendszeresen térünk vissza az osztrák Alpokba.  

Az idei síelésre eredetileg egy Mont Blanc omlós keksszel készültem volna, azonban a hozzávalók beszerzési nehézsége okán - kókuszolaj, mandula-és kókuszliszt, készen vett kókuszkrém - valamint mert tejszínhabbal kellett volna tölteni, teljesen átvariáltam a receptet. 

Amit megtartottam belőle: kókuszos tészta és krém, valamint bolti gesztenyekrém -ezt a dm-ből szereztem be, nem is tudtam, hogy van ilyen... Nagyon finom, különleges.

A kókuszos vajkrém ötlete a tavalyi Monte Carlo kekszből jött, az idei ötletet adó Mont Blanc receptbe kész kókuszkrémről beszélnek, azt nem is tudom, hogy hol lehet venni, de nem is vettem volna.

Mivel egy teljesen új recept készült, így a lányok elnevezték Wilder Kaiser keksznek, mert élmény volt újra és újra meglátni síelés és falatozás közben a sorozatból ismert jellegzetes, csipkézett hegycsúcsot.

Hozzávalók:

Tészta:
22 dkg liszt
7 dkg kókuszreszelék
4 dkg vaníliás pudingpor
5 dkg porcukor
1 evőkanál vaníliás cukor
12 dkg vaj
2 evőkanál méz
1 tojás 
Krém:
Gesztenyekrém (lásd képen)
6 dkg vaj
6 dkg porcukor
3 dkg kókuszreszelék
Kevés baracklekvár

A tészta hozzávalóiból a puha vajjal lágy linzertésztát gyúrtam. Tetszés szerint szaggattam a mintázó kekszformázómmal. Sütőpapíron 180 fokon bő tíz perc alatt világosra sütöttem.
A kókuszkrémhez a puha vajat a porcukorral habosra kevertem, hozzáadtam a kókuszreszeléket.
Egy kekszlapot vékonyan megkentem lekvárral (hogy biztosan átpuhuljon és kentem rá vékonyan kókuszkrémet. Egy másik lapot gesztenyekrémmel töltöttem meg - a kettőt összeragasztottam. 
Mi 2 nap múlva fogyasztottuk - addig eldugtam :-D - puha és finom volt. <3






5 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon szép utatok lehetett, az időjárás is príma volt, ahogy a képeken látszik. Finom kekszet sütöttél a síelés mellé!
Nagy élmény lehetett a rendelőt élőben is látni, a sorozat nekünk is kedvencünk 😊!

Gizi írta...

Csodaszép táj, remek idő mint írod, és finom házi keksz.... szuper hetetek lehetett. Elmentettem a kekszreceptet, meg kell hogy süssem. :)

Ani írta...

Bocs, de véletlenül kitöröltem a megjegyzésedet,aminek pedig nagyon örültem.

Ani írta...

Nagyon szépek lettek a kekszek. Ebben az ízben csak finomak lehettek. Milyen jó, hogy minden évben eljuttok a havas tájakra. Itthon nem sok jutott belőle.

Éva írta...

Nagyon szép helyen aktívan pihentetek ! A különleges kekszed nagyon jól néz ki és biztosan gyorsan elfogyott mert finom lehetett !