2024. március 24., vasárnap

Mákos guba kocka

 


Mindig azok a receptek sikerülnek a legjobbak, amíg csak úgy kipattannak a fejemből. Így volt ez most hétvégén is. :-)

A dolog onnan indult, hogy volt 4 db száraz kifli, ami mákos gubának négyünknek kevés lett volna. Meg volt egy fél doboz habtejszín is, ezekkel kellett kezdeni valamit.

Ötletadóim voltak a "mákos guba változataim" . :-)

Így állt össze a sütemény:

  • Sütöttem egy piskótalapot, kétfelé vágtam és megkentem a két lap között és a tetején is barackdzsemmel.
  • A négy kifliből készítettem egy lágyabb mákosgubát (4 dl tej, némi cukor, darált mák) és ezt eloszlattam a piskóta tetején.
  • Lusta asszony üzemmódban a drOetker krémes-porhoz nyúltam most, ritkán használom, de most jól jött nagyon. Fél csomag port 4 dl tejjel kevertem ki. Ez ment a gubára.
  • Koronaként 2,5 dl habbá vert tejszín ment a tetejére

Túlzás nélkül nagyon finom lett, férjem meg is bízott, jegyezzem fel ezt a receptet mindenképpen! :-)

Szerintem húsvétkor ismétlés következik. :-)



5 megjegyzés:

Éva írta...

Ötletesen megoldottad és egy szuper süteményt készítettél ami nagyon finom lehetett!

Katalin írta...

Nagyon ötletes süti, gratulálok a kreativitásodhoz! Fincsi lehetett 😊. Szuper!!

Okki írta...

Oh, most egy nagyot nyeltem, nagyon guszta lett ez a süti. :)

Ani írta...

Nagyon jól megoldottad. Szépek is lettek. Minden összetevőjét nagyon szeretem. A süti is nagyon finom lehet.

Gizi írta...

Húúú, de guszta!!! Enném most rögtön ezerrel.... nagyon finom lehetett.
Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok az egész családnak!