2024. március 17., vasárnap

Csokis piramis kókusszal

 


Nővérem születésnapjára készültem kétféle süteménnyel, az egyik ez a piramis volt, a másikat legközelebb hozom. :-)

Szerettem volna valamilyen látványos csokikrémes sütit és ezt találtam ki. 

Szuper forma és a látvány ellenére nem is bonyolult. Készítettem fázisfotót is a lépésekről. 

Próbáljátok ki bátran akár másmilyen krémmel. :-)

Hozzávalók:

Piskóta:
3 db tojás
3 evőkanál cukor
3 evőkanál liszt
Krém:
1,5 dkg pudingpor (csokis vagy vaníliás)
4 dkg cukor
1,5 dl tej
10 dkg étcsokoládé
12,5 dkg vaj vagy margarin
Díszítés:
Kókuszreszelék

A piskóta hozzávalóiból a szokott módon egy lapot sütöttem: a fehérjét habbá vertem, ment bele a cukor, kisebb fokozaton kevertem tovább picit, hozzáadtam a sárgáját, majd belevegyítettem a lisztet óvatosan. Egy sütőpapírral fedett lemezre vékonyan kikentem - mint a doboslapot. 170 fokon készre sütöttem.
A krémhez a cukorból, tejből, pudingporból pudingot főztem és beleolvasztottam az étcsokoládét, majd hagytam kihűlni.
A vajat kihabosítottam, hozzáadtam a kihűlt pudingot és kész a finom csokikrém.
A piskótalapot 6 csíkra vágtam - egyet szélesebbre hagytam. Öt csíkot betöltöttem csokikrémmel és körbe is vontam. Jól kidermesztettem.
Utána egy éles késsel a hasábot a kép szerint kettévágtam és a kapott háromszög alapú hasábokat piramisszerűen a csokikrémmel megkent szélesebb lapra helyeztem. Bevontam krémmel és megszórtam kókuszreszelékkel.
Másnap szeleteltem.




7 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon szép és igen finom lehet! Még nézegetem az elkészítését biztos gyorsan fogyna az ünnepek alatt a családunkban😁

Éva írta...

Bocsi, ahogy olvastam a tésztába a tojás sárgáját is belekevered ugye?

teller-cake írta...

Igen, az kimaradt, köszönöm! Otthon javítom...

Okki írta...

Évek óta szemezgettek ezzel a sütivel, de még nem bátorkodtam elkészíteni. A képeket elnézve, nem is annyira ördöngös. Lehet hamarosan adok egy esélyt magamnak. Nagyon szép lett, és biztos finom is. :)

Katalin írta...

Jaj de mutatós, én is láttam már ilyet, de még én sem álltam neki, hogy elkészítsem. Nagyon finom lehet, és nagy sikere lehetett! 😊

Ani írta...

Nagyon jól néz ki ez a torta. Isten éltesse a nővéredet!

Gizi írta...

Nagyon finom süteményt sütöttél a nővéred szülinapjára. Boldog születésnapot kívánok Neki! Én még soha nem mertem hozzáfogni, mert tuti nem sikerülne.