2024. március 10., vasárnap

Almás-mákos-tejszínes szelet

 


Egy saját kútfőből kipattant recept következik, amiben a kamra és a saját ízlésünk adta a vezérfonalat. Szerettem volna valamilyen tejszínhabos süteményt sütni, mert azt Veronika is szereti. Közben meg romlóban volt az almakészletünk és azt is szerettem volna elhasználni, de a nagylányom az almás pitét nem igazán eszegeti.

Filóztam a mazsolás almatorta szeletként való elkészítésén, nézelődtem a neten is, aztán úgy döntöttem, a saját fejem után megyek.

Olyan jól sikerült a süti, hogy alig tudtam lefotózni néhány szeletet. :-D A férjem 14 kockát evett meg egyszerre és érdeklődött, hogy ilyet miért nem készítettem még soha? Mert most találtam ki... :-))

Hozzávalók:
Piskóta:
5 db tojás
5 evőkanál cukor
3 evőkanál liszt
2 evőkanál darált mák
Almatöltelék:
6 db alma
Ízlés szerint: cukor, fahéj, szegfűszeg, mazsola
0,5 dl víz vagy almalé
1 evőkanál vaníliás pudingpor (vagy étkezési keményítő)
Puding:
1 cs. vaníliás pudingpor
1 evőkanál vaníliás cukor
1 evőkanál cukor
4 dl tej
Tetejére:
3 dl tejszín
1 vaníliás cukor
1 cs. habfixáló

Az almatöltelékkel kezdtem: az almát megpucoltam, lereszeltem, némi almalével felöntöttem, befűszereztem, hozzáadtam a mazsolát és fedő alatt 10 percig pároltam. A pudingporral besűrítettem, hagytam hűlni.
Piskótát sütöttem: a fehérjét habbá vertem, hozzáadtam a cukrot, kicsit kevertem, majd a sárgájákat. Alacsony fokozaton hozzákevertem a lisztet, darált mákot. Sütőpapírral fedett lemezen 180 fokon készre sütöttem, kihűtöttem, kettévágtam.
Az egyik fél piskótalapra kentem az almatöltelék nagy részét, ment rá a másik lap. A pudingot a zacskó leírása szerint megfőztem, a piskótára kentem.
Meghűlt a puding, ment rá a maradék almatöltelék, majd a kemény habbá vert tejszín.



4 megjegyzés:

Katalin írta...

Ezt nagyon ügyesen és ötletesen megalkottad, nagyon finom lehetett! Ezek a saját kreációk sokszor jobban sikerülnek mint egy könyvben írottak 😋.

Éva írta...

Ezt nagyon jól kitaláltad nagyon finom lehetett! Nagyon guszta !

Ani írta...

Hű, de jól néznek ki! A hozzávalókat nézve nem csodálkozom a férjeden.

Gizi írta...

Húúú, de jól néz ki, azt pedig csak elképzelni tudom hogy milyen finom lehetett.Szeretjük az ilyen krémes sütiket mi is. A saját magunk által kitalált receptek sikerülnek mindig a legjobban. Azon pedig csak nevetni tudok, amikor valaki azt írja hozzá, hogy én pont így csinálom :) mert lehet előtte pár órával még én magam sem tudtam hogyan csinálom majd.